Mocnym akcentem kończy bieżący rok marka Ford. W związku z ogromnym popytem na nową Fiestę firma zmuszona została do zwiększenia mocy produkcyjnych.
Nowy Ford Fiesta
Samochód, który trafił do salonów na Starym Kontynencie w Styczniu szybko przypadł do gustu europejskim nabywcom. Już w marcu Fiesta zdetronizowała Volkswagena Golfa na miejscu najlepiej sprzedającego się nowego samochodu w Europie. Mimo że mija właśnie rok od rynkowego debiutu zapał klientów nie słabnie. Siódma generacja Forda Fiesty jest obecnie najlepiej sprzedającym się autem segmentu B na wielu europejskich rynkach. Dotyczy to m.in. Niemiec, gdzie w listopadzie zarejestrowano 4 660 nowych egzemplarzy, i Wielkiej Brytanii (6 434 rejestracje).
Nowy Ford Fiesta
Nowe wcielenie popularnego Forda produkowane jest dziś wyłącznie w niemieckiej fabryce marki w Kolonii. Wysokie zainteresowanie klientów nowym modelem wymusiło na zarządzie fabryki konieczność znalezienia dodatkowych mocy produkcyjnych. W efekcie już z początkiem listopada w soboty uruchomiono dodatkową zmianę produkcyjną. Dzięki temu zakład osiągnął właśnie rekordową wydajność 1500 pojazdów na dobę!
Nowy Ford Fiesta
W polskich salonach nowa Fiesta pojawiła się w lipcu. Za podstawową odmianę – Trend – zapłacić trzeba od 45 550 zł. Wyposażenie standardowe obejmuje: reflektory z czujnikiem zmierzchu i światłami do jazdy dziennej, lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie (lakierowane w kolor nadwozia), centralny zamek ze zdalnym sterowaniem i system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Ponadto klienci otrzymują też elektrycznie sterowane przednie szyby, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy i komputer pokładowy.
Do wyboru jest aż siedem wersji silnikowych – pięć benzynowych i dwie wysokoprężne. Podstawowy motor – benzynowy 1,1 l – generować może 75 KM (od 0 do 100 km/h w 14,9 s) lub 85 KM (0-100 km/h w 14 s). Obie odmiany standardowo łączone są z pięciostopniowymi, ręcznymi skrzyniami biegów.