Ford Fusion I 1.4 TDCI 68 KM
Fusion to odpowiedź Forda na panującą w Europie modę na mikrovany. Zbudowany w oparciu o podzespoły szóstej generacji Fiesty samochód produkowany był od 2002 roku do 2009 roku, kiedy to na rynku pojawił się jego następca - Fusion II. W stosunku do Fiesty auto ma odrobinę większe nadwozie oraz podwyższony prześwit, dzięki czemu nie boi się weekendowych wypadów np. na grzyby. Wielu właścicieli narzeka wprawdzie na kiepskie plastiki i ubogie wyposażenie, ale samochód cieszy się za to opinią bezawaryjnego. W przypadku silników TDCI uważać trzeba jedynie na jakość stosowanego paliwa - często psują się wtryskiwacze i dwumasowe koło zamachowe (naprawa 3-6 tys zł). Częstą usterką jest też „puszczanie” uszczelniaczy wtrysków (w aucie czuć ropę)- naprawa w ASO to około 1 tys zł. Dotyczy to jednak wszystkich nowoczesnych jednostek diesla i TDCI nie są tu żadnym wyjątkiem. Fordowi nie do końca udało się też poprawić jakość blach - wiele egzemplarzy miewa problemy z powierzchowną korozją (słabej jakości lakier). Polskich dróg nie wytrzymują również tylne amortyzatory.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-24