chceauto.pl
x

Ford Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KM

Ford Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2015
Średnia cena
75 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1999 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1489 kg
Ładowność
741 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
240 KM
0-100 km/h
7.9 s.
V max
240 km/h
Zasięg
620 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
10 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
64 zł
Zbiornik paliwa
62 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
235/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
429 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Ford Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KMFord Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KMFord Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KMFord Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KMFord Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KMFord Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KMFord Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KMFord Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KMFord Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KMFord Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KMFord Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KMFord Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KMFord Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KMFord Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KM

Ford Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KM

Ford Mondeo

Ford Mondeo to jeden z najważniejszych modeli tego producenta. Pierwszy pojazd o tej nazwie pojawił się w 1993 roku, zastępując Sierrę. Model ten zdobył tytuł Samochodu Roku.

W 1996 roku zaprezentowano pojazd, który Ford określił jako Mondeo II generacji, przy czym tak naprawdę była to I generacji poddana liftingowi (zmieniono głównie przednią część nadwozia i nieco wnętrze). Czasem takie zabiegi się udają i tak było w tym wypadku. Mimo niezmienionych rozwiązań technicznych Mondeo przetrwało w produkcji kolejne pięć lat, aż do 2001 roku.

W latach 2001-2007, z dwoma drobnymi liftingami (2003 i 2005) produkowano Mondeo III generacji.

W 2007 roku pojawił się następca, czyli Mondeo IV. Zgodnie z planem, produkcja tego samochodu powinna się zakończyć w 2013 roku, we wrześniu 2012 na salonie w Paryżu pokazano nawet Mondeo V... Tyle tylko, że na rynku europejskim pojawił się nowy gracz, zwany kryzysem. Zmusił on Forda to przesunięcia premiery Mondeo V aż o 1,5 roku do 2014 roku. O tyle wydłużona została również kariera Mondeo IV... To niezwykła sytuacja, by premiera rynkowa odbywała się 2 lata po debiucie na salonie samochodowym, tym bardziej, że Mondeo V, jako Ford Fusion od dawna jest sprzedawane na rynku amerykańskim.

Ford Mondeo Mk5 Vignale

Piąta generacja Forda Mondeo (Mk5) zadebiutowała na salonie paryskim jesienią 2012 roku. Pierwsze egzemplarze pojawiły się na drogach Starego Kontynentu z końcem 2014 roku. Klienci mają do wyboru trzy wersje wyposażenia: Ambiente Plus, Gold Edition i Titanium. W ofercie zadebiutowała też odmiana Titanium Hybrid wyposażona w hybrydowy układ napędowy.

W najtańszej specyfikacji - Ambiente Plus - na liście wyposażenia znalazły się m.in. 16-calowe felgi ze stopów lekkich, ręcznie sterowana klimatyzacja, radio CD/MP3 z 6 głośnikami, sześć poduszek powietrznych oraz kilka elektronicznych systemów bezpieczeństwa (kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy, hamowania awaryjnego i wspomagania ruszania na wzniesieniu). W podstawowej odmianie otrzymamy również system kontroli rodzicielskiej Ford MyKey.

W cennikach występuje sześć jednostek napędowych: po trzy benzynowe i wysokoprężne. Przygotowano też odmianę z napędem hybrydowym. Podstawowy benzynowy silnik ma 1,5 l pojemności, turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk. Motor z rodziny EcoBoost rozwija 160 KM i rozpędza auto do 100 km/h w 9,2 sekundy. V max to dokładnie 222 km/h. Klienci mogą też wybierać pomiędzy dwiema odmianami jednostki 2,0 l EcoBoost. Słabsza rozwija 203 KM (8,7 s do 100 km/h), mocniejsza – 240 KM (7,9 s do 100 km/h). Podstawowy silnik Diesla to 1,6 l TDCi o mocy 115 KM. Gwarantuje on przyspieszenie do 100 km/h w 12,1 s i prędkość maksymalną 192 km/h. Do wyboru jest też 2,0 l TDCI w dwóch odmianach. Słabsza ma 150 KM, mocniejsza - 180 KM. Mniejszy rozpędza auto do 100 km/h w 9,3 s (prędkość maksymalna to 215 km/h). Większy w 8,3 s (prędkość maksymalna to 240 km/h).

Wersja hybrydowa oferuje 187 KM. W tej odmianie Mondeo przyspiesza do 100 km/h w 9,2 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 187 km/h.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-05-22

Wersje

ROCZNIKI

Nowy Ford Mondeo. Żałujcie, że nie można go kupić w EU2022-01-18Ford Mondeo Hybrid w nowej wersji2018-10-11Nowy Ford Mondeo na zdjęciach2014-10-24Ford Mondeo z trzycylindrowym silnikiem!2012-09-06Taki będzie nowy Ford Mondeo2012-01-19Ford Fusion, czyli Mondeo po liftingu2016-01-19

Ford Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Insignia

Opel Insignia

2.0 T 250 KM benzyna2015sedanautomatprzedni
cena średnia 60 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo S60

Volvo S60

2.5 T5 254 KM benzyna2015sedanautomat4x4
cena średnia 90 000 zł
OCENY
Dostępność

Ford Mondeo Mk5 Vignale 2.0 EcoBoost 240 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS