Ford Mustang Mach-E GT 88 kWh 487 KM
Ford Mustang Mach-e to od nowa zaprojektowany elektryczny SUV dostępny z akumulatorami litowo-jonowymi o pojemności 68 kWh lub 88 kWh netto. Pierwszy z nich składa się z 288 ogniw, a drugi z 376 ogniw. Niezależnie od pojemności akumulator zabudowano w podłodze między osiami, co zapewnia niskie położenie środka ciężkości.
Mustang Mach-E oferuje trzy unikalne tryby jazdy - Whisper (szept), Engage (emocje) i Unbridled (nieokiełznanie) - każdy z nich z precyzyjnie dostrojoną dynamiką jazdy i wyjątkowymi doznaniami. Różnice obejmują specyficzne reakcje pojazdu, takie jak bardziej sportowe działanie układu kierowniczego, nastrojowe oświetlenie, dźwięki dostrojone do czystej, elektrycznej jazdy, oraz dynamiczne animacje na zestawie wskaźników, powiązane z zachowaniem samochodu podczas jazdy.
Mustang Mach-E kryje w sobie kolejną niespodziankę: przedni bagażnik z odprowadzeniem wody. Bagażnik ten ma pojemność 100 litrów, jest więc wystarczająco duży, by wygodnie pomieścić ładunek wielkości bagażu podręcznego. Odprowadzenie wody z bagażnika sprawia, że jest to idealne miejsce do schowania mokrej lub zabłoconej odzieży sportowej, butów turystycznych lub sprzętu plażowego bezpośrednio po jego użyciu. Oprócz przedniego bagażnika, do dyspozycji jest główny, tylny, bagażnik o pojemności 402 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń Mustang Mach-E oferuje 1420 litrów przestrzeni bagażowej.
Ciekawym rozwiązaniem jest np. system "Telefon jako kluczyk” („Phone as a Key”). Korzystając z łączności Bluetooth, może on wykrywać smartfony zarejestrowanych użytkowników, gdy ci zbliżają się do samochodu. Pozwala to dostać się do pojazdu i rozpocząć jazdę bez wyjmowania telefonu z kieszeni lub korzystania z pilota czy z kluczyka. Dostępny jest też kod awaryjny, który można wprowadzić z klawiatury umieszczonej na słupku B, aby odblokować zamki drzwi, a osobny kod wprowadzony na centralnym ekranie dotykowym pozwoli na uruchomienie i jazdę, na przykład w razie rozładowania baterii telefonu.
Akumulatory są umieszczone w wodoodpornej obudowie otoczonej zabezpieczeniami pochłaniającymi energię ewentualnego zderzenia. Aktywny system ogrzewania i chłodzenia cieczą reguluje temperaturę pracy akumulatora, co pozwala na skrócenie czasu ładowania i zoptymalizowanie osiągów w ekstremalnych warunkach pogodowych oraz podczas jazdy z dużą prędkością.
Prąd z akumulatorów jest przekazywany do chłodzonego olejem, montowanego z tyłu silnika prądu przemiennego napędzającego tylne koła oraz do dodatkowego silnika montowanego z przodu w modelach wyposażonych w system napędu kół obu osi.
Synchroniczny silnik tylny z magnesami stałymi umożliwia osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego w ciągu 0,5 sekundy, co zapewnia błyskawiczną reakcję na wciśnięcie pedału gazu.
Układ napędu na wszystkie koła Mach-E przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś. Przygotowane specjalnie dla Europy charakterystyki amortyzatorów, sprężyn, drążków stabilizujących, układu kierowniczego i napędowego zostały dostosowane do typowych dla Starego Kontynentu węższych, bardziej krętych dróg i wyższych limitów prędkości.
Zasięg wynosi do 610 km (cykl WLTP) w przypadku Mustanga Mach-E z napędem na tylne koła oraz do 540 km dla napędzanych na wszystkie koła Mustanga Mach-E i wersji First Edition.
Ford oferuje nabywcom Mustanga Mach-E opcjonalny zestaw Ford Connected Wallbox, by ładowanie z domu było szybsze. Dostępna w wersjach 7,4 kW i 11 kW, ładowarka ścienna może doładować baterię Mustanga Mach-E od 10% do 80% w ciągu około 6 godzin.
6,7-metrowy uniwersalny domowy przewód ładujący umożliwia podłączenie do standardowych gniazdek domowych i 32-amperowych niebieskich gniazd przemysłowych, co pozwala na szybsze ładowanie nawet bez użycia wallboxa.
Zapewniono również kompatybilność ze standardem szybkiego ładowania prądem stałym. Mustang Mach-E z napędem na tylne koła i z powiększonym akumulatorem, ładowany z mocą do 150 kW za pomocą ładowarki IONITY, zyska średnio 119 km zasięgu jazdy w ciągu około 10 minut ładowania. Wersje z napędem na tylne koła i z napędem na wszystkie koła z powiększonymi akumulatorami osiągają poziom naładowania od 10 do 80 procent pojemności akumulatora w ciągu 45 minut.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-07-01