Ford podał specyfikację Mustanga Mach-E. Ten elektryczny samochód trafi do salonów już na początku 2021 roku.
Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-e będzie dostępny z akumulatorami litowo-jonowymi o pojemności 68 kWh lub 88 kWh netto. Pierwszy z nich składa się z 288 ogniw, a drugi z 376 ogniw. Niezależnie od pojemności akumulator zabudowano w podłodze między osiami, co zapewnia niskie położenie środka ciężkości.
Akumulatory są umieszczone w wodoodpornej obudowie otoczonej zabezpieczeniami pochłaniającymi energię ewentualnego zderzenia. Aktywny system ogrzewania i chłodzenia cieczą reguluje temperaturę pracy akumulatora, co pozwala na skrócenie czasu ładowania i zoptymalizowanie osiągów w ekstremalnych warunkach pogodowych oraz podczas jazdy z dużą prędkością.
Ford Mustang Mach-E
Prąd z akumulatorów jest przekazywany do chłodzonego olejem, montowanego z tyłu silnika prądu przemiennego napędzającego tylne koła oraz do dodatkowego silnika montowanego z przodu w modelach wyposażonych w system napędu kół obu osi.
Synchroniczny silnik tylny z magnesami stałymi umożliwia osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego w ciągu 0,5 sekundy, co zapewnia błyskawiczną reakcję na wciśnięcie pedału gazu.
Mustang Mach-E będzie oferowany w kilku wersjach napędowych:
Ford Mustang Mach-E
- Mustang Mach-E z napędem na tylne koła posiada moc 269 KM przy akumulatorze standardowym i 294 KM przy powiększonym. Maksymalny moment obrotowy 430 Nm zapewnia przyspieszenia 0-100 km/h w czasie od 6,1 do 6,2 sekundy.
- Mustang Mach-E z napędem na wszystkie koła osiąga moc maksymalną 269 KM z akumulatorem standardowym i 351 KM przy akumulatorze powiększonym, a 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w czasie od 5,1 do 5,6 sekundy.
- Na początek do sprzedaży trafi Mustang Mach-E First Edition. Jest on standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła i powiększony akumulator. Moc wynosi 351 KM, maksymalny moment obrotowy osiąga 580 Nm, a przyspieszenia 0-100 km/h zajmuje mu 5,1 sekundy.
Ford Mustang Mach-E
- Jesienią przyszłego roku gama zostanie poszerzona o Mustanga Mach-E GT. Ten samochód będzie wyposażony w napęd na wszystkie koła i powiększony akumulator. Moc to 487 KM, maksymalny moment wynosi 860 Nm, co pozwala na przyśpieszanie 0-100 km/h w czasie 3,7 sekundy.
Układ napędu na wszystkie koła Mach-E przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś. Przygotowane specjalnie dla Europy charakterystyki amortyzatorów, sprężyn, drążków stabilizujących, układu kierowniczego i napędowego zostały dostosowane do typowych dla Starego Kontynentu węższych, bardziej krętych dróg i wyższych limitów prędkości.
Zasięg wynosi do 610 km (cykl WLTP) w przypadku Mustanga Mach-E z napędem na tylne koła oraz do 540 km dla napędzanych na wszystkie koła Mustanga Mach-E i wersji First Edition.
Ford Mustang Mach-E
Ford zaoferuje nabywcom Mustanga Mach-E opcjonalny zestaw Ford Connected Wallbox, by ładowanie z domu było szybsze. Dostępna w wersjach 7,4 kW i 11 kW, ładowarka ścienna może doładować baterię Mustanga Mach-E od 10% do 80% w ciągu około 6 godzin.
Nabywcy Mustanga Mach-E otrzymają również w standardzie dwa kable ładujące. 6-metrowy kabel jest zgodny ze uniwersalnym europejskim standardem ładowania, co umożliwia podłączenie do ładowarek prądu przemiennego.
Ford Mustang Mach-E
6,7-metrowy uniwersalny domowy przewód ładujący umożliwia podłączenie do standardowych gniazdek domowych i 32-amperowych niebieskich gniazd przemysłowych, co pozwala na szybsze ładowanie nawet bez użycia wallboxa.
Zapewniono również kompatybilność ze standardem szybkiego ładowania prądem stałym. Mustang Mach-E z napędem na tylne koła i z powiększonym akumulatorem, ładowany z mocą do 150 kW za pomocą ładowarki IONITY, zyska średnio 119 km zasięgu jazdy w ciągu około 10 minut ładowania. Wersje z napędem na tylne koła i z napędem na wszystkie koła z powiększonymi akumulatorami osiągają poziom naładowania od 10 do 80 procent pojemności akumulatora w ciągu 45 minut.
Układ napędowy Mustanga Mach-E na wideo:
Ford Mustang Mach-E w czterech wersjach - GALERIA ZDJĘĆ