Po blisko dwóch dekadach na rynek powraca właśnie Ford Puma. Samochód zmienił się nie do poznania – zamiast dwudrzwiowego coupe stał się właśnie modnym, miejskim crossoverem.
Ford Puma
Puma dołącza do stale poszerzanej oferty europejskich SUV oraz crossoverów inspirowanych SUVami, takich jak Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge oraz zupełnie nowy Explorer Hybrid Plug-In.
Auto powstało w oparciu o płytę podłogową modelu Fiesta. Klienci będą mieli do wyboru dziesięć ”żywych” kolorów nadwozia (Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic oraz Metropolis White). Stylistycznie samochód nawiązuje do poprzednika chociażby kształtem charakterystycznych lamp przednich.
Ford Puma
Nową Pumę docenią osoby lubiące aktywnie spędzać czas. Biorąc pod uwagę pozycjonowanie pojazdu imponować może bagażnik mieszczący aż 456 l. Pod podłogą zamontowano 80-litrowy schowek ”MegaBox” o wymiarach 763 x 752 x 305 mm. Można w nim przewozić przedmioty o wysokości do 115 cm. To idealne miejsce na zabrudzone buty narciarskie czy np… doniczkę z kwiatkiem. Wykonano go z łatwego do utrzymania w czystości tworzywa. Na jego dnie znajdziemy też wyjmowany korek odpływowy, dzięki czemu zabrudzony schowek wyczyścić można strumieniem wody.
Ford Puma
Pod maską znajdziemy wielokrotnie nagradzany, trzycylindrowy silnik 1,0 l EcoBoost. Auto oferowane będzie też z układem EcoBoost Hybrid o mocy do 155 KM. Połączony z silnikiem za pomocą paska rozrusznik, zintegrowany z alternatorem (BISG) umożliwia odzyskiwanie energii zwykle traconej podczas hamowania i jazdy z wybiegiem w celu ładowania 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. BISG działa również jako silnik elektryczny współpracujący z 1-litrowym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym EcoBoost. BSIG wykorzystuje energię zmagazynowaną w akumulatorze do wspomagania momentu obrotowego silnika (dostarcza nawet do 50 Nm).
Ford Puma
Do aktywnego wypoczynku zachęcać ma wnętrze. Zależnie od wybranej wersji wyposażenia, przednie i tylne fotele Forda Pumy mogą posiadać zdejmowane pokrowce, które można prać. Klienci mają nawet możliwość indywidualnego doboru kolorystyki i stylizacji pokrowców, a zintegrowane suwaki znacznie ułatwiają ich demontaż.
Ford Puma
Lista opcji obejmuje m.in. pełnowymiarowe, otwierane panoramiczne okno dachowe sprawia, wykonane z hartowanego i przyciemnianego szkła. Fanom nowych technologii spodobają się zapewne takie rozwiązania, jak: zintegrowana bezprzewodowa ładowarka do smartfonów czy systemu łączności i rozrywki SYNC 3 ze sterowaniem głosowym i 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym (kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto).
Melomani dźwięku będą też mogli zdecydować się na opcjonalny system nagłośnienia firmy B&O (10 głośników, wzmacniacz i zintegrowany subowoofer). Nowy Ford Puma trafi do sprzedaży pod koniec roku. Samochód będzie produkowany w fabryce Forda Craiova w Rumunii, w którą od 2008 roku Ford zainwestował prawie 1,5 miliarda euro.