Ford rozpoczął seryjną produkcją Pumy nowej generacji. Pierwsze samochody wyjechały już z zakładu w rumuńskiej miejscowości Craiova.
Ford Puma
Na początek wyprodukowano samochody wyposażone w zelektryfikowany układ napędowy. Nie ma w tym przypadku - ten niewielki crossover, oferowany m.in. z napędem EcoBoost Hybrid, czyli tzw. miękką hybrydą z 48-woltową instalację elektryczną – jest pierwszym pojazdem hybrydowym produkowanym w Rumunii.
Aby uruchomić produkcję Pumy Ford zatrudnił 1700 pracowników i zainwestował w zakład w Craiova około 200 milionów euro. Wszystkie inwestycje od 2008 roku sięgnęły już niemal 1,5 mld euro.
Ford Puma
Obecnie rumuński zakład zatrudnia sześć tysięcy osób, które oprócz Pumy produkują EcoSporta oraz silnik 1.0 EcoBoost.
Nowy Ford Puma jest jednym z ośmiu zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić w tym roku na rynek europejski. Amerykański producent ogłosił na początku tego roku, że każdy z nowych modeli pasażerskich jego gamy otrzyma wersję ze zelektryfikowanym układem napędowym – miękką hybrydę, pełną hybrydę, hybrydę plug-in lub wersję całkowicie elektryczną – przez co europejscy klienci otrzymają jedną z najbardziej wszechstronnych linii zelektryfikowanych pojazdów.
Ford Puma
Firma zakłada, że do końca 2022 roku modele wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe będą stanowić ponad połowę sprzedaży samochodów osobowych marki. Inaczej nie da się spełnić rygorystycznych europejskich norm emisji spalin. A ich przekroczenie oznacza wysokie kary dla producentów, a więc i podwyżki cen samochodów.
Ford Puma to niewielki crossover. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Fiesty. Auto będzie oferowane wyłącznie z doładowanym trzycylindrowym (i odłączeniem jednego z ich podczas pracy z mniejszym obciążeniem) silnikiem 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM oraz wspomnianej wcześniej wersji EcoBoost Hybrid, która również wykorzystuje silnik 1.0, ale w połączeniu z miękką hybrydą generuje 155 KM.