Niespełna dwa lata temu na europejskich drogach pojawił się nowy model Forda Puma. To propozycja dla szukających wygodnego SUVa, który nie boi się nawet najdalszych tras.Ford Puma
Auto szturmem wdarło się na szczyty list sprzedaży nowych aut,osiągając największy wzrost sprzedaży w pierwszej połowie 2021 r. spośród wszystkich
modeli marki. Wysoką jakość auta potwierdza tytuł Crossovera Roku 2020 w plebiscycie magazynu Top Gear.
Kreśląc sylwetkę Pumy styliści amerykańskiej marki postawili na sportowy sznyt, który – tym razem – ubrano w modne nadwozie SUV-a. Premiera nowego modelu okazała się strzałem w dziesiątkę. Z końcem ubiegłego roku Puma zgarnęła dla siebie miano najlepiej sprzedającego się Forda w Europie, wyprzedzając na tej pozycji wieloletniego lidera – Fiestę. W czym tkwi tajemnica sukcesu auta, które w trudnym pandemicznym roku 2020 znalazło na Starym Kontynencie aż 120 tys. nabywców?
Modny i wygodny crossover - sylwetce Pumy nie sposób odmówić sportowego uroku
Ford Puma
Samochody kupuje się głównie oczami, ale na rynku znajdziemy przecież wiele atrakcyjnych aut tego segmentu. Czym wyróżnia się na ich tle model Forda?
Jego mocną cechą jest szeroko pojęta uniwersalność. Auto, które konstrukcyjnie bazuje na wspomnianej już Fieście, pełnić może nawet funkcję samochodu rodzinnego. Potwierdza to chociażby
bagażnik o objętości aż 456 litrów! Na ten świetny wynik składa się m.in. mieszczący 81 litrów schowek Megabox - pozwalający przewozić w bagażniku pionowe przedmioty o wysokości do 115 cm. Po złożeniu oparć kanapy kufer pomieścić może do 1216 litrów, co w tej klasie również uznać można za świetny rezultat. W rezultacie samochód świetnie sprawdza się zarówno w roli stylowego pojazdu dla singla, jak i codziennego towarzysza trzyosobowej rodziny.
Komfort kierowcy i pasażerów jest najważniejszy – poznaj unikalne rozwiązania wnętrza Forda Puma
Ford Puma
Ford podkreśla, że mimo imponującej pięknej stylistyki priorytetem był komfort kierowcy i pasażerów, a sam samochód projektowano ”od środka”. Oznacza to, że to styliści musieli dostosować się do wymogów stawianych przez ekspertów od ergonomii, a nie odwrotnie. Dbałość o detale widać więc w takich aspektach, jak np. dobór materiałów i ich spasowanie. Konstruktorom udało się też sprawnie połączyć klasykę z nowoczesnością.
Kabina auta jest przestronna, na jej tylnych siedzeniach mogą wygodnie siedzieć nawet osoby dorosłe. Komfortowe warunki jazdy dla kierowcy są równie ważne - przednie fotele Pumy mogą być podgrzewane ale także wyposażone w funkcję masażu, co jest niespotykane w tym segmencie samochodów. Wnętrze jest wykończone przy pomocy trwałych materiałów wysokiej jakości, a przy tym wygląda bardzo atrakcyjnie. Jego wygląd jest uzależniony od wybranej wersji auta, co dodaje sznytu np. wariantom sportowym Pumy.
Technologia w służbie kierowcy – systemy komunikacji i multimediów w nowym Fordzie Kuga.
Ford Puma
Chociaż auto może mieć np. cyfrowe zegary i duży kolorowy wyświetlacz na szczycie konsoli środkowej, w trosce o wygodę kierowcy pozostawiono fizyczne pokrętła i przyciski służące do obsługi klimatyzacji czy zestawu audio. Takie rozwiązania to ukłon w stronę ergonomii, ale też tradycyjnych rozwiązań.
Ukłonem w stronę miłośników nowoczesności jest za to opracowana przez Forda aplikacja Ford Pass, która oferuje możliwość komunikowania się ze swoim autem za pośrednictwem smartfonuDzięki niej można np. zdalnie odryglować zamki, by np. kurier zostawił w samochodzie przesyłkę, znaleźć auto na zatłoczonym parkingu lub sprawdzić, czy – korzystająca z naszego samochodu pociecha – dojechała już na miejsce.
Ford Puma – w ofercie także silniki hybrydowe
Ford Puma
W przypadku Pumy imponować też może oferta dostosowana do szerokiego spektrum nabywców. Ford oferuje np. cztery warianty wielokrotnie nagradzanej (11 nagród w tym 6 dla najlepszego silnika świata w swojej kategorii) jednostki Ecoboost o pojemności 1 litra. Za wyjątkiem bazowego, wszystkie silniki wyposażone są w układ
mild-hybrid, który dodatkowo obniża zużycie paliwa. W dwóch mocniejszych – generujących odpowiednio 125 KM i 155 KM – klienci mogą się zdecydować na siedmiostopniową automatyczną i niezwykle szybko reagującą na pedał gazu przekładnię Powershift.
Mając na uwadze sportową stylistykę i typowe dla Forda świetne właściwości jezdne, producent przygotował też wersję dla amatorów mocniejszych wrażeń. Usportowiona odmiana
Puma ST wyposażona została w silnik 1.5 Ecoboost o mocy 200 KM.
Biorąc to wszystko pod uwagę trudno się dziwić, że auto w krótkim czasie stało się w Europie prawdziwym hitem, a brytyjski magazyn
Top Gear uznał Pumę ST crossoverem roku 2020.
Zobacz promocje na Forda PumęArtykuł powstał we współpracy z FORD Polska