Honda Civic VIII 2.2 CTDI 140 KM
Honda Civic
Civic to jeden z najdłużej produkowanych modeli Hondy. Pierwsze pojazdy o tej nazwie pojawiły się już w 1973 roku. Civic reprezentuje Hondę w segmencie aut kompaktowych - jego rynkową konkurencją są m.in. Toyota Corolla czy Volkswagen Golf. Na tle tych aut Honda może się pochwalić bardziej sportowym zacięciem, co sprawia, że często decydują się na nią zwłaszcza młodsi kierowcy (w efekcie wiele aut na rynku wtórnym ma za sobą mniejsze lub większe naprawy blacharskie). Zadbany Civic - niezależnie od generacji - na pewno nie będzie sprawiał wielu kłopotów. Samochody uznawane są za jedne z mniej awaryjnych w swoim segmencie.
Honda Civic VIII
W 2006 roku do salonów trafiła VIII generacja Civika. Kolejna produkowana w Anglii i kolejna do której jest nieco zastrzeżeń. W 2009 roku model ten poddano subtelnemu liftingowi, a produkcję zakończono w 2011 roku.
Gdy nowa Honda wchodziła na rynek, w prasie motoryzacyjnej wrzało. Japończycy, którzy znani byli z produkowania nudnych stylistycznie samochodów, zszokowali motoryzacyjny światek prezentując samochód awangardowy, który w niczym nie przypominał poprzednika, za to przez cały okres produkcji nie zdążył się zestarzeć.
Warto podreślić, że w ślad za nadwoziem poszła stylizacja wnętrza, które również zachwyca futurystycznymi kształtami.
To była odważna decyzja, ale całkowicie się opłaciła, samochód sprzedawał się dobrze, dzięki czemu dzisiaj, na rynku wtórnym również jest w czym wybierać. Wszystkie samochody posiadają przynajmniej sześć poduszek powietrznych oraz i ESP. Bogatsze wersje wyposażono również w automatyczną klimatyzację.
Wybór silników nie jest duży. W Civikach montowano cztery silniki benzynowe i jednego diesla, jednak już w przedbiegach odrzucić trzeba jednostki 1.4 i 2.0. Ten pierwszy jest zbyt słaby i nie nadawał się do bezpiecznej jazdy (w 2009 roku zastosowano 16-zaworową głowicę i układ zmiennych faz rozrządu, dzięki czemu moc wzrosła do 100 KM). Z kolei ten drugi montowano wyłącznie w topowej wersji Type R i przeznaczona była dla kierowców ze sportową żyłką.
W praktyce wybór ogranicza się więc do 140-konnego benzynowego silnika 1.8 albo diesla 2.2. Benzyniaki generalnie są bezawaryjne, w wypadku diesla trzeba się liczyć z typowymi usterkami (koło dwumasowe, turbosprężarka, wtryski). Decydując się na silnik wysokoprężny warto poszukać auta bez filtra cząstek stałych (DPF).
Wszystkie jednostki napędowe posiadają łańcuch rozrządu. Teoretycznie to rozwiązanie jest bezobsługowe, w praktyce czasem, ale rzadko, zdarzają się usterki napinaczy lub naciągnięcie łańcucha.
Civic nie jest samochodem idealnym. Słabą jakość ma powłoka lakiernicza, odpryski lakieru pojawiają się przy drobnych uderzeniach, również na myjniach automatycznych. Co gorsza, na podwoziu, nawet w młodych egzemplarzach może przytafić się korozja.
Krótki żywot mają amortyzatory, w przednich odpadają odbojniki (w wielu samochodach wymieniono je jeszcze w ramach gwarancji), zdarzają się popiskiwania sprzęgła i stuki w układzie kierowniczym. Zdarza się, że dalszej współpracy odmawia również elektryczny moduł wspomagania, szczególnie w samochodach z początku produkcji. Naprawy można dokonać tylko w ASO, bowiem brak zamienników, a jej koszt to kilka tysięcy zł.
Samochody z początku produkcji objęte były akcją serwisową dotyczącą ESP, problemy były również z hamulcem ręcznym (akcja serwisowa z 2008 roku).
Często zdarzają się bliżej niezidentyfikowane skrzypienia plastików (problem często eliminowano w ramach gwarancji), a przednia szyba jest podatna na zarysowania.
Co ciekawe, na znacznie mniej dolegliwości cierpią Civiki z czterodrzwiowym nadwoziem, które produkowane są nie w Anglii, a w... Turcji. Bliższa analiza pozwala jednak stwierdzić, że obie wersje nadwoziowe to praktycznie dwa zupełnie modele, które łączą w zasadzie wyłącznie wspólne jednostki napędowe. Wystarczy stwierdzić, że o ile przednie zawieszenie hatchbacka to klasyczne kolumny McPhersona, to w sedanie zastosowano... zawieszenie wielowahaczowe. Oznacza ono lepsze prowadzenie, ale wyższe koszty serwisu. Natomiast z tyłu obie wersje posiadają belkę skrętną, która w zasadzie przez przynajmniej 150 tys. nie wymaga interwencji mechanika.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-10-29
2006-09-12 | Samochody marki Honda Civic 5d mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.
Styki na kostce zasilającej pompę paliwa mogą ulec korozji, co w konsekwencji może wpłynąć na jej nieprawidłowe funkcjonowanie. W niektórych sytuacjach może to spowodować przerwę w pracy pompy paliwa i zatrzymanie samochodu oraz trudności z jego ponownym uruchomieniem.
Wada dotyczy następujących samochodów: - FK1 - numery VIN od SHHFK17606U007324 do 011160, - FK2 - SHHFK27606U020901 do 03144824, - FK2 - SHHFK27406U100247 do 100370 wyprodukowanych w 2006 roku w Wielkiej Brytanii. W Polsce kampanią objęte były 573 samochody Honda Civic 5d. |
2006-11-13 | Samochody marki Honda Civic 5d mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.
Honda Poland Sp. z o.o. poinformowała, że nieprawidłowe funkcjonowanie modułu sterowania EPS może spowodować utratę wspomagania układu kierowniczego.
Wada dotyczy samochodów marki Honda, modele benzynowe Civic 5d kod: FK1, FK2 oraz model z silnikiem diesla FK3 wyprodukowane w 2006 roku w Wielkiej Brytanii.
W Polsce kampanią objętych zostało 621 samochodów Honda Civic 5d. |
2008-05-07 | Samochody marki Honda Civic 3/5 D, roku modelowego 2006/2007, wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników. Celem akcji serwisowej jest wymiana dźwigni hamulca postojowego, który z uwagi na nieprawidłowe rozmiary zębatki może nie działać prawidłowo w wypadku, użycia go z wciśniętym przyciskiem zwalniającym. Może to spowodować zsunięcie się samochodu zaparkowanego na wzniesieniu, mimo użycia hamulca ręcznego, co z kolei może stwarzać sytuację niebezpieczną dla uczestników ruchu drogowego oraz przechodniów. |
2010-06-07 | Smochody marki Honda, modele Civic i Jazz 3D i 5D wyprodukowane w 2010 roku, w Wielkiej Brytanii mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych egzemplarzach wskazanych modeli mogły nie zostać zamontowane zawleczki sworznia pedału hamulca, co w skrajnym przypadku może doprowadzić do wydłużenia drogi hamowania i przyczynić się do kolizji lub wypadku komunikacyjnego. W Polsce problem dotyczy 31 samochodów wskazanych modeli o następujących numerach VIN:
SHHGG6780AU010457 SHHGG6780AU005608 SHHFN4340AU002534 SHHFN1340AU000920 SHHFK1750AU014308 SHHFK1760AU013609 SHHFN2380AU001529 SHHFK1760AU013603 SHHFK2840AU014744 SHHFN2380AU000923 SHHFN1360AU000909 SHHFN2360AU000937 SHHFK2880AU015541 SHHFK2750AU012683 SHHFN2380AU000921 SHHFK1760AU013611 SHHFK1760AU012895 SHHFN2380AU000922 SHHFK2780AU014985 SHHFK3760AU005483 SHHFK3760AU005480 SHHFK2750AU012680 SHHFK1760AU014561 SHHFN2380AU000917 SHHFK1760AU013604 SHHFK1750AU015003 SHHGG6780AU007282 SHHFK2750AU014973 SHHFK1740AU012911 SHHFK2880AU015540 SHHFK1750AU013635 |
2012-06-29 | Samochody marki Honda Civic z roku modelowego 2009/2010/2011, wyprodukowane w Japonii, Wielkiej Brytanii i Chinach, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych modelach z automatyczną skrzynią biegów marki Honda Civic istnieje możliwość wystąpienia usterki w postaci nieprawidłowego wybierania biegów na skutek błędu w oprogramowaniu przekładni zautomatyzowanej i-SHIFT. Część mechanizmu wybieraka biegu wstecznego może być zgięta, jeśli samochód jest wielokrotnie parkowany na biegu wstecznym na terenie pochyłym. Może to prowadzić do sytuacji, w której po uruchomieniu silnika i zmianie biegu na neutralny lub pierwszy, samochód nie ruszy lub w najgorszym wypadku ruszy do tyłu.
W Polsce akcją objętych jest 17 samochodów marki Honda Civic:
SHHFK18609U000003 SHHFK18209U000010 SHHFK18209U000002 SHHFN44409U000002 SHHFK18409U000012 SHHFK18409U000004 SHHFK18409U000006 SHHFK18409U000005 SHHFN1460AU001668 SHHFN14609U001756 SHHFN14609U001778 SHHFN14609U001755 SHHFN1440AU001450 SHHFN1440AU001669 SHHFN14409U001770 SHHFN14409U001758 SHHFN14409U001767 |