Ze sporym opóźnieniem w stosunku do rynku amerykańskiego Honda zaprezentuje na salonie genewskim nową generacją modelu CR-V.
Honda CR-V V
Przypomnijmy, że samochód ten debiutował w USA jesienią... 2016 roku. Japończycy sporo więc zwlekali z prezentacją wersji europejskiej.
Stylistycznie nowa Honda CR-V mocno nawiązuje do poprzedniej generacji, chociaż jest całkowicie nowym pojazdem. Nowa generacja ma nieco większe wymiary zewnętrzne niż poprzednik, zwiększono również rozstaw osi.
Bagażnik jest szerszy i głębszy, przez co wzrosła jego pojemność. Nowa dwupoziomowa podłoga strefy załadunku zapewnia płaską powierzchnię, a klapa z systemem Power Hands umożliwia łatwy dostęp. Ponadto, nowe oparcia tylnej kanapy dzielone w stosunku 60:40 można składać jednym ruchem (system "dive down").
Honda CR-V V
We wnętrzu znajdziemy nową deskę rozdzielczą. Kokpit wyposażono w dwa 7-calowe wyświetlacze, a rozkład elementów sterujących uproszczono, umieszczając panel zarządzania klimatyzacją pod centralnym ekranem dotykowym.
Po raz pierwszy Honda CR-V oferowana będzie również w wersji siedmiomiejscowej. Samochód z trzecim rzędem siedzeń będzie dostępny wyłącznie w wersji benzynowej, z 1,5-litrowym silnikiem VTEC TURBO. Jednostka ta będzie współpracowała z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów lub automatyczną bezstopniową przekładnią CVT.
Honda CR-V V
Po raz pierwszy w Europie Honda zaoferuje auto segmentu SUV z napędem hybrydowym. Nowy CR-V będzie dostępny z zespołem napędowym Multi Mode Drive (i-MMD), składającym się z dwóch silników elektrycznych oraz 2-litrowej jednostki benzynowej i-VTEC, pracującej w cyklu Atkinsona. Zespół hybrydowy nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w bezstopniową przekładnię umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.
Obie wersje – z silnikiem benzynowym i z układem hybrydowm – standardowo wyposażone są w napęd na przednią oś, jednak dla obu przewidziano także system napędu na wszystkie koła Real Time AWD. Prześwit został zwiększony o 38 mm, przy czym w wersji z jednostką benzynową i napędem AWD wynosi on 208 mm.
Pierwsze dostawy modelu CR-V wyposażonego w 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC TURBO spodziewane są jesienią tego roku. Na modele hybrydowe trzeba będzie poczekać do wiosny 2019. Diesla w ofercie nie przewidziano w ogóle.