Japończycy opublikowali właśnie europejskie specyfikacje gruntownie zmodernizowanego modelu CR-V. Na co liczyć mogą klienci ze Starego Kontynentu?
Do wyboru będą trzy wersje napędowe - dwie wysokoprężne i jedna benzynowa. Podstawowy silnik - oferowgany wyłącznie z napędem na przenią oś - to wysokopprężny 1,6 l i-DTEC. Jednostka generuje moc 120 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 300 Nm. W tej wersji auto oferowane będzie tylko z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Tak skonfigurowana Honda CR-V na sprint do setki potrzebuje 11,2 s. Prędkość maksymalna to 182 km/h.
Do wyboru będzie też mocniejsza odmiana jednostki 1,6 l i-DTEC rozwijająca moc 160 KM (moment obrotowy pozostał bez zmian). Ta wystepować będzie wyłącznie w wersji z napędem na obie osie. Do wyboru będzie sześciostopniowa ręczna lub - nowa - dziewięciostopniowa, automatyczna przekłania. W wersji z ręczną skrzynią samochód osiąga prędkość 202 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 9,6 s. Automat rozpędza się do prędkości maksymalnej 197 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 10 s.
Dla klientów preferujących silniki benzynowe przygotowano odmianę 2,0 l i-VTEC. Motor rozwijaja moc 155 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 192 Nm. W tej wersji auto występować może zarówno z napedem na przednie, jak i na wszystkie koła. Niezależnie od tego - w odmianie z ręczną, sześciostopniową, skrzynią biegów przyspieszenie do 100 km/h trwa 10,2 s - prędkość maksymalna to 190 km/h. Klienc decydujący się na wersję 4x4 mogą też wybrać pięciostopniowy automat. W takiej konfiguracji nowa Honda CR-V przyspiesza do 100 km/h w 12,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 182 km/h.
Warto przypomnieć, że na liście wyposażenia opcjonalnego pojawi się system i-ACC, czyli pierwszy "inteligentny", adaptacyjny tempomat. Komputer na podstawie danych z kamer i czujników radarowych analizuje otoczenie auta, a zaawansowany algorytm stara się przewidzieć, co zrobią kierowcy otaczających nas pojazdów. Dzięki temu samochód sam rozpozaje, kiedy kierowca jadącego obok auta zdecyduje się zmienić pas ruchu (wjeżdżając przed nas) i automatycznie dostosowuje prędkość auta.