chceauto.pl
x

Honda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KM

Honda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2014
Średnia cena
34 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1339 cm3
Silnik
hybryda

OSIĄGI

Moc
88 KM
0-100 km/h
12.2 s.
V max
175 km/h

KOSZTY

Spalanie
4.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
29 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
175/65 R15

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
329 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Honda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Honda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KMHonda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KM

Honda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KM

Honda Jazz

Honda Jazz niewielki minivan segmentu B, który debiutował w 2002 roku. Samochód w założeniach miał łączyć niewielkie rozmiary zewnętrzne z obszernym wnętrzem i to Japończykom się udało. Z biegiem lat auto zyskało uznanie ze względu na wysoki poziom bezawaryjności oraz oszczędne silniki. Auto oferowane jest również na rodzimym, japońskim rynku, gdzie nosi nazwę Fit.


Honda Jazz III FL

II generacja Hondy Jazz zadebiutowała na salonie w Tokio w 2007 roku, w Europie samochód pojawił się na początku roku 2008.

Auto jest nieco większe do swojego poprzednika - rozstaw osi to równe 2,5 m, nadwozie mierzy 4,9 m długości. Japońskim inżynierom zależało na połączeniu niewielkich rozmiarów z obszernym wnętrzem. Udało się to uzyskać, dzięki zastosowaniu kilku sztuczek. Przykładowo zbiornik paliwa został ulokowany pod przednimi fotelami.

Dzięki temu możliwe było zaprojektowanie systemu foteli o nazwie Magic Seats. Umożliwia ona złożenie tylnych foteli i powiększenie przestrzeni bagażowej z 399 do 892 litrów, przy zachowaniu idealnie płaskiej podłogi. Złożyć można również przedni fotel, dzięki czemu możliwe jest przewożenie przedmiotów o długości do 2,4 m, zaś w dzięki postawieniu do pionu siedziska tylnej kanapy wysokość między dachem a podłogą rośnie do niemal 1,3 m.

Ponadto przednie fotele można złożyć na równo z tylnymi, zyskując... miejsce do spania dla dwóch osób.

Deskę rozdzielczą zaprojektowano tradycyjnie, bez ekstrawagancji. Materiały są twarde i podatne na zarysowania, ale jednocześnie dobrze spasowane.

Honda Jazz nie była oferowana z silnikami Diesla. Jednostki benzynowe (1.2 i 1.4 i-VTEC) są bezawaryjne, mają łańcuch rozrządu i zużywają niewielkie ilości paliwa.

Trwałe, ale i proste, jest zawieszenie - z przodu zastosowano kolumny McPhersona, a z tyłu - belkę skrętną. Zawieszenie zestrojono dość sztywno.

W 2011 roku model doczekał się faceliftingu. Zmieniły się wówczas m.in. kształty zderzaków i poziom wyposażenia. Wtedy również wprowadzono wersję hybrydową o nazwie 1.3 i-DSI IMA (silnik benzynowy 88 KM, 121 Nm oraz elektryczny 14 KM, 78 Nm), której standardowym wyposażeniem jest dość specyficzna w sposobie pracy skrzynia bezstopniowa (sprawia akustyczne wrażenia ślizgającego się sprzęgła).

Hondy Jazz nigdy nie należały do tanich samochodów, stąd też nie cieszyły się bardzo dużym powodzenie. Podobnie wygląda sytuacja na rynku wtórnym - ofert jest relatywnie niewiele, a ceny dość wysokie, co oznacza, że auto powoli traci na wartości.

Ciekawostkę stanowi fakt, że początkowo, przez dwa pierwsze lata produkcji, dostępne w Europie samochody produkowano w Chinach. Dopiero później produkcję przeniesiono do angielskiego Swindon. Miejsce produkcji danego egzemplarza można ustalić dekodując nr VIN.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-12-29

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Nowa Honda Jazz w szczegółach2020-02-22Nowa Honda Jazz. Wyłącznie hybryda!2019-10-23Używane: Honda Jazz II2017-12-30Honda Jazz po liftingu2017-08-14Nowa Honda Jazz!2015-02-26Honda Jazz Crosstar po modernizacji2023-01-12

Honda Jazz III FL 1.3 IMA 88 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS