chceauto.pl
x

Honda Jazz II 1.4 83 KM

Honda Jazz II 1.4 83 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2004
Średnia cena
13 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1339 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
83 KM
0-100 km/h
12 s.
V max
170 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
35 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
3 na 85 sklasyfikowanych
Awaryjność
10.7%
Średni przebieg
93 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
380 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
17000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
6.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
17 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.2 s.
Prędkość maksymalna
155 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Honda Jazz II 1.4 83 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Honda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KMHonda Jazz II 1.4 83 KM

Honda Jazz II 1.4 83 KM

Honda Jazz

Honda Jazz niewielki minivan segmentu B, który debiutował w 2002 roku. Samochód w założeniach miał łączyć niewielkie rozmiary zewnętrzne z obszernym wnętrzem i to Japończykom się udało. Z biegiem lat auto zyskało uznanie ze względu na wysoki poziom bezawaryjności oraz oszczędne silniki. Auto oferowane jest również na rodzimym, japońskim rynku, gdzie nosi nazwę Fit.


Honda Jazz II

Honda Jazz to niewielki minivan zaliczany do segmentu B. Pierwsze auto o tej nazwie trafiło do salonów w 2002 roku, dwa lata później model został poddany niewielkiemu liftingowi. Produkcję zakończono w 2008 roku, gdy zadebiutowała druga generacja tego pojazdu.

Hond Jazz I generacji nie jest zbyt częstym widokiem na polskich drogach. Powodem nie jest jednak zła opinia o tym samochodzie czy też niska jakość. Przeciwnie - kłopot sprawia głównie cena. Jazz był drogi jako auto nowe i jest droższe od konkurencji - jako używane. Stąd stosunkowo niewielka popularność.

Honda Jazz I generacji była produkowana w Japonii, co na pewno nie pozostało bez wpływu na jakość tego pojazdu i opinię o nim. Auto sprzedawano tylko w jednej wersji nadwoziowej - jako 5-drzwiowy hatchback - w dwóch wersjach wyposażenia i z jednym z dwóch benzynowych silników, bardzo zbliżonych konstrukcyjnie. W dzisiejszych czasach taki minimalizm wydaje się nie przyjęcia...

Wnętrze samochodu zaskakuje przestronnością, którą uzyskano dzięki sporemu rozstawowi osi. Bagażnik również nie jest mały, a jego pojemność udało się zwiększyć dzięki... przeniesieniu zbiornika paliwa pod przednie fotele. Zastosowano we wnętrzu plastiki są twarde, ale dobrej jakości, przez co nie generują niepokojących dźwięków.

Jednostki napędowe posiadają osiem zaworów i - co ciekawe - tyle samo świec (dwie na cylinder) oraz rozrząd sterowany łańcuchem co jest rozwiązaniem bardziej trwałym niż klasyczny pasek. Różnica w pojemności oraz mocy jest niewielka (10 KM). W praktyce silnik 1.4 okazuje się bardziej elastyczny, przy czym zużywa właściwie tyle samo paliwa, co jednostka 1.2. Stąd wydaje się lepszym wyborem. Oba silniki są równie trwałe, poważne awarie mechaniki właściwie się nie zdarzają.

Chociaż Honda nie informowała o tym oficjalnie to wymieniała na gwarancji komputer sterujący pracą silnika. Jeśli ktoś się tego nie doszukał i nie dopilnował - auto ma stary komputer, który podwyższa zużycie paliwa.

Standardowo obie jednostki napędowe współpracowały z manualnymi skrzyniami biegów, jednak mocniejszy silnik mógł być opcjonalnie sparowany z bezstopniową przekładnią typu CVT. Jeśli komuś nie zależy na "automacie" to powinien unikać tego połączenia. Skrzyni potrafią przytrafić się usterki, które są drogie w naprawie.

Zawieszenie dobrze znosi trudy eksploatacji na polskich drogach. Z przodu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu - belkę skrętną, co stanowi typowe rozwiązanie w samochodach tej klasy. Zawieszenie zestrojono miękko, samochód nie prowokuje do szybkiej jazdy, ale prowadzi się stabilnie. Wahaczy nie trzeba wymieniać w całości, poza ASO dostępne są sworznie.

Ceny części zamiennych do Hondy Jazz w autoryzowanych stacjach są wysokie. Na szczęście na rynku nie brakuje zamienników, które są znacznie tańsze.

Oferta rynkowa nie jest oczywiście tak obszerna, jak w przypadku popularnych modeli, ale jednak jest w czym wybierać. Większość samochodów nie jest wyeksploatowana, tego typu pojazdy kupują przecież głównie ojcowie rodzin, a nie "młodzi gniewni". Wybierając auto warto poszukać samochodów w bogatszej wersji LS, które wyposażone są w klimatyzację. Uwaga - niewielkie problemy z korozją mogą się zdarzać i nie świadczą o wypadkowej przeszłości.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-12-28

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Nowa Honda Jazz w szczegółach2020-02-22Nowa Honda Jazz. Wyłącznie hybryda!2019-10-23Używane: Honda Jazz II2017-12-30Honda Jazz po liftingu2017-08-14Nowa Honda Jazz!2015-02-26Honda Jazz Crosstar po modernizacji2023-01-12

Honda Jazz CRASHTEST

Honda Jazz - AKCJE NAWROTOWE

2015-03-27Niektóre samochody marki Honda Accord, Civic, CR-V, Jazz, Stream, rok modelowy 2003, 2004, wyprodukowane w Japonii, Turcji i Wielkiej Brytanii, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Poinformowano, że w ww. pojazdach napełniacz przedniej poduszki powietrznej pasażera mógł być wyprodukowany przy użyciu propelentu generującego gaz, który może wytwarzać nadmierne ciśnienie w chwili napełniania poduszki powietrznej na skutek wypadku. Jeśli ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, napełniacz może pęknąć i w rezultacie do kabiny pasażerskiej mogą przedostać się małe odłamki metalu. W takim przypadku oderwane odłamki mogą być wyrzucone w stronę przedniej szyby lub w stronę wnęki na nogi pasażera, potencjalnie powodując obrażenia ciała pasażera samochodu.

Honda Jazz II 1.4 83 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes A-klasa

140 82 KM benzyna2004hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność

Honda Jazz II 1.4 83 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS