chceauto.pl
x

Honda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KM

Honda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2023
Średnia cena
109 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1498 cm3
Silnik
Full HybridCo to znaczy?
Waga
1255 kg
Ładowność
440 kg

OSIĄGI

Moc
109 KM
0-100 km/h
9.9 s.
V max
173 km/h
Zasięg
590 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
44 zł
Zbiornik paliwa
40 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
185/60 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
B
Bagażnik
298 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Honda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Honda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KMHonda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KMHonda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KMHonda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KMHonda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KMHonda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KMHonda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KMHonda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KMHonda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KMHonda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KM

Honda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KM

Honda Jazz

Honda Jazz niewielki minivan segmentu B, który debiutował w 2002 roku. Samochód w założeniach miał łączyć niewielkie rozmiary zewnętrzne z obszernym wnętrzem i to Japończykom się udało. Z biegiem lat auto zyskało uznanie ze względu na wysoki poziom bezawaryjności oraz oszczędne silniki. Auto oferowane jest również na rodzimym, japońskim rynku, gdzie nosi nazwę Fit.


Honda Jazz V Crosstar

W Europie czwarta generacja Hondy Jazz oferowana jest wyłącznie z napędem o nazwie e:HEV. Składa się on z dwóch kompaktowych silników elektrycznych (jeden to generator) współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC, baterii litowo-jonowej i przekładni bezpośredniej oraz jednostki sterującej przepływem mocy. Moc maksymalna układu to 109 KM. Hybrydowy Jazz rozpędza się do 100 km/h w 9,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Zużycie paliwa to 4,5 l/100 km (WLTP) w modelu standardowym oraz 4,8l/100 km (WLTP) w wariancie Crosstar.
Hybrydowy układ napędowy może pracować w jednym z trzech trybów: - EV Drive, w którym akumulator litowo-jonowy zasila bezpośrednio elektryczny silnik napędowy, - Hybrid Drive – silnik benzynowy wytwarza energię, która trafia do generatora, gdzie jest zamieniana na prąd przeazywany następnie do silnika elektrycznego oraz Spalinowym, gdy mechanizm sprzęgła blokującego tworzy bezpośrednie połączenie między silnikiem benzynowym i napędzanymi kołami.
W większości przypadków, podczas jazdy miejskiej, pojazd samodzielnie przechodzi pomiędzy trybem Hybrid Drive i EV. W czasie szybkiej jazdy autostradowej wykorzystywany jest tryb silnika spalinowego, który może być wspomagany dodatkową szczytową mocą silnika elektrycznego dostępną na żądanie przy maksymalnym przyspieszaniu. Podczas jazdy w trybie hybrydowym nadmiar mocy silnika benzynowego może służyć do doładowywania baterii, które odbywa się za pośrednictwem drugiego silnika elektrycznego, pełniącego rolę generatora. Tryb elektryczny włącza się również, gdy samochód zwalnia, wytwarzając energię poprzez hamowanie odzyskowe w celu doładowania akumulatora trakcyjnego.
Przełączanie pomiędzy trzema trybami jazdy jest niezauważalne dla pasażerów. Wysokoobrotowe silniki elektryczne zostały opracowane samodzielnie przez Hondę, aby były tak lekkie, kompaktowe, wydajne i mocne, jak to tylko możliwe. Elektryczny silnik napędowy obraca się z prędkością do 13300 obr/min, wytwarzając wysoki moment obrotowy sięgający 253 Nm, co umożliwia uzyskanie dobrych przyspieszeń przy niskich prędkościach jazdy. Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów zastosowano jednobiegową przekładnię o stałym przełożeniu łączącą bezpośrednio ruchome elementy, co pozwoliło na płynny transfer momentu obrotowego i odczucie liniowego przyrostu prędkości w momencie przyspieszenia. Takie rozwiązanie oznacza, że system Hondy jest mniejszy i sprawniejszy niż planetarne przekładnie e-CVT, zwykle spotykane w innych pojazdach hybrydowych.
Pojemność bagażowa zaczyna się od 298 litrów (oparcia tylnej kanapy w pozycji pionowej) i wzrasta do 1203 litrów (tylna kanapa złożona, załadunek do poziomu dachu). Osiągnięte zostało to dzięki specjalnemu rozplanowaniu elementów hybrydowego układu napędowego w podwoziu i w komorze silnika. Podstawowe zmiany obejmują zmniejszenie układu dolotowego silnika spalinowego, przekładni, silników elektrycznych, a także jednostki sterowania mocą (PCU) w celu zapewnienia dodatkowej przestrzeni. Dzięki temu akumulator niskonapięciowy 12V może zmieścić się również w komorze silnika. Kluczem do uzyskania ogromnej przestrzeni pasażerskiej było również nietypowe w tej klasie samochodów umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi, pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu Jazz zachowuje funkcjonalny system składania tylnych siedzeń Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-01-08

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Nowa Honda Jazz w szczegółach2020-02-22Nowa Honda Jazz. Wyłącznie hybryda!2019-10-23Używane: Honda Jazz II2017-12-30Honda Jazz po liftingu2017-08-14Nowa Honda Jazz!2015-02-26Honda Jazz Crosstar po modernizacji2023-01-12

    Honda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Toyota Yaris

    Toyota Yaris

    1.5 Hybrid 114 KM hybryda2023hatchback 5drautomatprzedni
    cena średnia 107 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Honda Jazz V Crosstar 1.5 Hybrid 109 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS