Chociaż w Europie może się na to wydawać zaskakujące, to najchętniej kupowanym modelem Hyundaia jest Elantra. Nowa generacja tego pojazdu została właśnie pokazana w Stanach Zjednoczonych, które są największym rynkiem zbytu Elantry.
Hyundai Elantra
Nowa generacja została zaprojektowana na zupełnie nowej płycie podłogowej o nazwie K3. Samochód ma 467 cm długości (i jest o 5,5 cm dłuższa od poprzednika), 183 cm szerokości (+3 cm) i 141 cm wysokości (-2 cm) przy rozstawie osi 272 cm, co oznacza, że jest dłuższy i szerszy, ale niższy od poprzednika, ma również o 2 cm większy rozstaw osi. Producent obiecuje, że pasażerowie na tylne kanapie będą mieć aż o 6 cm więcej miejsca na nogi niż do tej pory.
Design jest zupełnie nowy, samochód nabrał geometrycznego wyglądu. Przy projektowaniu zastosowano koncepcję tzw. Parametrycznej Dynamiki, którą wyrażają trzy linie spotykające się w jednym punkcie. Taki design to śmiałe posunięcie, do tej pory rzadko spotykane w projektach samochodów.
Hyundai Elantra
Wnętrze skupia się na kierowcy, o czym świadczy nietypowe odgrodzenie od przestrzeni pasażera. Niskie i szerokie powierzchnie łączą drzwi ze środkową konsolą. Przez całą szerokość deski rozdzielczej biegnie charakterystyczny pasek, w który wkomponowano nawiewy powietrza. Podobne rozwiązanie zastosowano w nowym Hyundaiu i20.
Na środkowej konsoli Elantry znajdziemy ekran systemu infotainment, który standardowo ma 8 cali, a w bogatszych wersjach - 10,25 cala. Niczym w Mercedesach ekran i tzw. wirtualne zegary umieszczono za jedną, połączoną taflą szkła.
Hyundai Elantra
Bazowy silnik nowego Hyundaia Elantra na rynku amerykańskim to wolnossąca jednostka o mocy 150 KM i momencie 180 Nm, współpracująca z przekładnią bezstopniową CVT.
Nowością jest wersja hybrydowa, łącząca działający w trybie Atkinsona czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 z niewielkim silnikiem elektrycznym, który czerpie energię umieszczonego pod tylną kanapą akumulatora o pojemności 1,32 kWh.
Sumarycznie hybrydowy układ generuje 140 KM i 265 Nm momentu obrotowego, który trafia na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni sześciobiegowej.
Elantra do najważniejszy model Hyundaia. Na całym świecie sprzedano 13,5 mln sztuk wszystkich egzemplarzy, a czego 3,5 mln trafiło na rynek amerykański.