Elantra to najchętniej kupowany model Hyundaia na świecie. Obecna generacja tego pojazdu debiutowała w 2020 roku, nadszedł więc czas na jej lifting. Na początku pokazano samochód w wersji koreańskiej, ale europejska będzie bardzo zbliżona.
Hyundai Elantra po liftingu
W Europie Hyundai Elantra to samochód wyjątkowy. Jest to kompaktowy sedan, a więc przedstawiciel segmentu, który na Starym Kontynencie niemal wymarł. Ale to nie wszystko. Model ten jest napędzany przez wolnossący silnik czteroclindrowy o pojemności 1.6 i mocy 123 KM.
Silnik wyposażono w pośredni wtrysk paliwa, co oznacza, że można przerobić go - stosunkowo niedrogo - na zasilanie gazem LPG. W dobie downsizingu i turbo ta jednostka mocno się wyróżnia na tle konkurencji.
I wszystko wskazuje na to, że źródło napędu Elantry po liftingu pozostanie bez zmian. Natomiast zmieni się wygląd samochodu.
Hyundai Elantra po liftingu
Nowości najłatwiej dostrzeżemy w przedniej części nadwozia Elantry. Zmieni się cały pas przedni, który będzie wyglądał bardziej dynamicznie. Przednie reflektory mają ostrzejszy, trójwymiarowy wygląd, z kolei osłona chłodnicy została podzielona na górną i dolną część. Rozciągająca się u góry chromowana listwa podkreśla szerokość pojazdu.
Z boku zmian właściwie nie ma. Producent zaznacza jednak wprowadzenie nowych wzorów felg oraz zmienionej osłony słupka C. Z tyłu pojawił się nowy zderzak, który posiada akcenty stylistyczne w kolorze czarnym, z rzucają się w oczy srebrną listwą ozdobną.
Nie zmieni się praktycznie wnętrze Elantry. Jedyna nowość to nowe kombinacje kolorystyczne. Producent informuje również o wykorzystaniu nowych, przyjaznych dla środowiska materiałów.
Więcej informacji o Hyundai Elantra po liftingu w wersji europejskiej koreański producent ma ujawnić w ciągu najbliższych tygodni.