81 900 zł. tyle zapłacić trzeba będzie w salonach Hyundaia za nową, siódmą już, generację modelu Elantra.
Nowa Elantra bazuje na nowej płycie podłogowej – K3. W efekcie samochód jest o 5,5 cm dłuższy niż do tej pory. O 2 cm zwiększył się rozstaw osi. Auti jest też o 2,5 cm szersze.
Hyundai Elantra VII generacji
Źródłem napędu jest wolnossący silnik benzynowy 1.6 MPI o mocy 123 koni mechanicznych. Za przeniesienie napędu odpowiada sześciobiegowa skrzynia manualna (6MT) lub opcjonalna bezstopniowa skrzynia automatyczna z możliwością wyboru trybów jazdy (CVT). Wariant z ręczną skrzynią rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 200 km/h. Dla wersji CVT wartości te wynoszą odpowiednio 10,7 sekundy i 195 km/h.
Hyundai Elantra VII generacji
W zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego średnie zużycie paliwa waha się między 5,9 a 6,2 litra na 100 km. Pośredni wtrysk paliwa pozwala sądzić, że w ofercie pojawić się może również odmiana z fabryczną instalacją gazową!
Obie wersje napędowe dostępne są z trzema wersjami wyposażenia. Podstawowa - Modern - ze skrzynią manualną kosztuje 81 900 złotych. 87 000 to kwota, jaką wydać trzeba na samochód z skrzynią automatyczną CVT.
Hyundai Elantra VII generacji
Dla wersji Smart ceny wynoszą odpowiednio 93 900 złotych oraz 100 400 złotych. Topowy wariant Executive ze skrzynią ręczną kosztuje 113 900 złotych, natomiast za wersję z przekładnią CVT trzeba zapłacić 120 400 złotych.
Wyposażenie podstawowe obejmuje takie elementy jak: klimatyzacja manualna, cyfrowe radio DAB, system Bluetooth, zdalne sterowanie radiem z kierownicy, komputer pokładowy z 4,2” kolorowym wyświetlaczem, dwa porty USB i gniazdo 12V, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, przedni podłokietnik ze schowkiem, tylny podłokietnik z uchwytami na napoje, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, system ratunkowy eCaLL, system monitorowania tylnej kanapy (RSA), mocowania ISOFIX na tylnych fotelach oraz tylne czujniki parkowania.