Co zmieniło się w Hyundaiu i10? Samochód otrzymał zmieniony przód. Zaokrąglony, opływowy kształt przedniego grilla, ma w przyszłości stać się cechą charakterystyczną wszystjuch modeli Hyundaia. Ponadto zmieniono zderzak przedni i tylny.
Hyundai i10 po liftingu
Nowy i10 może być wyposażony w nowe 14-calowe obręcze kół ze stali lub ze stopów lekkich. Podwozie uległo także wielu zmianom, które poprawiają stabilność i właściwości jezdne. Między innymi zmodyfikowano przełożenie układu kierowniczego.
Tak jak do tej pory Hyundai i10 może być wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1,0 lub 1,25 l, napędzający przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni manualnej (standard) lub czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów (opcja). W sprzedaży znajdzie się także nowy i10 z fabrycznie zamontowaną instalacją gazową.
Hyundai i10 po liftingu
Hyundai i10 po liftingu został wyposażony w zaawansowane funkcje komunikacyjne, które są zintegrowane w nowym systemie nawigacyjnym wyposażonym w siedmiocalowy ekran dotykowy.
Funkcje Apple CarPlay i Android Auto gwarantują integrację urządzeń przenośnych z systemem operacyjnym iOS lub Android. System nawigacyjny nowego i10 ma siedmioletnią darmową subskrypcję na aktualizację map.
Hyundai i10 po liftingu
Hyundai i10 po liftingu jest otrzymał dwie nowe funkcje aktywnie zapobiegającym wypadkom: system ostrzegania przed kolizją z przodu (FCWS) i system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS). Oba te systemy są oparte na przedniej kamerze wielofunkcyjnej.
Od momentu premiery w 2008 r. Hyundai i10 cieszy się popularnością na rynku europejskim, gdzie do lipca 2016 r. sprzedano około 670 000 egzemplarzy tego modelu. Oznacza to, że jest on jednym z największych bestsellerów ostatnich lat w tym segmencie.
Pierwsza generacja i10 osiągnęła w latach 2008-2014 poziom sprzedaży ponad 450 000 sztuk. Dużą rewolucję stanowiła druga generacja Hyundaia i10. Samochód, który trafił na rynek w 2013 roku, został zaprojektowany i skonstruowany w centrum badawczo-rozwojowym Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim, a produkowany jest w Turcji. Przez trzy lata z salonów wyjechało 220 000 egzemplarzy drugiej generacji Hyundaia i10.