Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Hyundai i20 II Active 1.0 T-GDi 120 KM
Hyundai i20
Hyundai i20 to niewielki samochód, który na większości rynków zastąpił Getza (chociaż czasem oba te modele sprzedawane są równolegle).
I20 debiutował na salonie paryskim w 2008 roku, a do sprzedaży wszedł rok później. Samochód od początku projektowano z myślą o rynkach europejskich, stąd za stylizację odpowiadało europejskie centrum stylistyczne Hyundaia, zaś produkcję powierzono fabryce Hyundaia w Turcji.
Ze względu na stosunkowo krótki czas, jaki minął od wejścia i20 do sprzedaży, trudno na razie o wiarygodne oceny niezawodności Hyundaia i20.
Jesienią 2014 roku na salonie paryskim debiutowała całkowicie nowa, druga generacja Hyundaia i20.Pod koniec grudnia zaprezentowano kolejną wersję nadwoziową - trzydrzwiowego hatchbacka (pierwszeg w historii koreańskiego producenta). Odmiana 3d otrzymała dynamiczniejszą aparycję. Nadwozie auta ma 4,05 m długości, 1,75 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi dokładnie 2,57 m. Sportowego image'u dodaje sylwetce auta nisko opadający dach, szerokie tylne nadkola i spoiler wieńczący tylną klapę. Wprawne oko dostrzeże również subtelne zmiany w przedniej części karoserii - by podkreślić bardziej usportowiony charakter zastosowano większą osłonę chłodnicy.
Paleta jednostek napędowych obu wersji nadwoziowych jest identyczna.
Hyundai i20 II Active
Hyundai i20 II generacji debiutował jesienią 2014 roku na salonie w Paryżu, a do salonów trafił na początku 2015 roku.
Samochód został zaprojektowany w Europie, w centrum projektowym koreańskiej marki w Russelsheim. Hyundai i20, jest kolejnym modelem powstałym według koncepcji "Fluidic Sculpture 2.0".
Zbudowany na nowej płycie podłogowej Hyundai i20 II ma rozstaw osi 2570 mm, czyli o 45 mm więcej od swojego poprzednika, co przekłada się na ilość miejsca na tylnej kanapie. Z kolei pojemność bagażnika to 326 litrów, co w klasie B jest wyróżniającym się wynikiem.
Wiosną 2018 roku zaprezentowano i20 po liftingu. Zmieniono przednią i tylną część nadwozia, m.in. pojawił się typowy dla marki kaskadowy grill. Wprowadzono nowe kolory nadwozia i wzory felg. Jednocześnie zwiększono poziom wyposażenia w systemy bezpieczeństwa i asystentów kierowcy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-04-30