Hyundai i20 I FL 1.2 LPG 85 KM
Hyundai i20
Hyundai i20 to niewielki samochód, który na większości rynków zastąpił Getza (chociaż czasem oba te modele sprzedawane są równolegle).
I20 debiutował na salonie paryskim w 2008 roku, a do sprzedaży wszedł rok później. Samochód od początku projektowano z myślą o rynkach europejskich, stąd za stylizację odpowiadało europejskie centrum stylistyczne Hyundaia, zaś produkcję powierzono fabryce Hyundaia w Turcji.
Ze względu na stosunkowo krótki czas, jaki minął od wejścia i20 do sprzedaży, trudno na razie o wiarygodne oceny niezawodności Hyundaia i20.
Jesienią 2014 roku na salonie paryskim debiutowała całkowicie nowa, druga generacja Hyundaia i20.Pod koniec grudnia zaprezentowano kolejną wersję nadwoziową - trzydrzwiowego hatchbacka (pierwszeg w historii koreańskiego producenta). Odmiana 3d otrzymała dynamiczniejszą aparycję. Nadwozie auta ma 4,05 m długości, 1,75 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi dokładnie 2,57 m. Sportowego image'u dodaje sylwetce auta nisko opadający dach, szerokie tylne nadkola i spoiler wieńczący tylną klapę. Wprawne oko dostrzeże również subtelne zmiany w przedniej części karoserii - by podkreślić bardziej usportowiony charakter zastosowano większą osłonę chłodnicy.
Paleta jednostek napędowych obu wersji nadwoziowych jest identyczna.
Hyundai i20 I FL
Model i20 to przedstawiciel nowej rodziny pojazdów Hyundaia zaprojektowanej specjalnie z myślą o Europejczykach. Samochód zastąpił w ofercie koreańskiej marki model Getz. Auto cieszy się dość dobrą opinią - jest stosunkowo przestronne i nieźle wykonane. W początkowym okresie produkcji samochody miały problemy z jakością powłoki lakierniczej. Dotyczyło to głownie okolic klamek oraz tylnej klapy, która szybko atakowana była przez rdzę.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-01-03