chceauto.pl
x

Hyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KM

Hyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2020
Średnia cena
69 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1353 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1267 kg
Ładowność
583 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
140 KM
0-100 km/h
9.2 s.
V max
205 km/h
Zasięg
580 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
55 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/65 R15
205/55 R16
225/45 R17
225/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
395 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Hyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Hyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KMHyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KM

Hyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KM

Hyundai i30

Hyundai i30 to jeden z modeli, które ugruntowały pozycję koreańskiego producenta na rynku europejskim. Model ten debiutował w 2007 roku, początkowo importowano go z Korei, ale w 2009 roku uruchomiono produkcję w Czechach. Rok później i30 został poddany liftingowi.

W 2012 roku weszła do salonów druga generacja Hyundaia i30. W 2014 roku auto przeszło deliktany lifting. W sprzedaży pojawiła się wówczas usportowiona wersja Turbo.



Hyundai i30 III

III generacja Hyundaia I30 debiutowała jesienią 2016 roku na salonie we Frankfurcie.

Nadwozie ma 434 cm długości, 179,5 cm szerokości i 145,5 cm wysokości. Te wymiary oznaczają, że i30 III generacji jest od poprzednika o 4 cm dłuższy, o 1,5 cm szerszy i 1,5 cm niższy. Nie zmienił się wynoszący 265 cm rozstaw osi. W tej sytuacji widać, że większa długość nadwozia została przekuta na większą pojemność bagażnika, która wynosi 395 litrów.

By samochód zapewniał doskonałe właściwości jezdne centrum Badawczo-Rozwojowe Hyundaia w Niemczech przeprowadziło szereg testów, w tym na słynnym torze Nürburgring Nordschleife. W porównaniu z poprzednikiem układ kierowniczy jest o 10% bardziej bezpośredni, a czas reakcji pojazdu o 15 ms krótszy.

Podwozie i30 nowej generacji zostało skonstruowane zupełnie od nowa. Zastosowano wielowahaczowe zawieszenie tylnego z podwójnym wahaczem dolnym. Skuteczność hamowania zoptymalizowano, zwiększając średnicę tarcz hamulcowych z przodu do 288 mm, dzięki czemu kierowca może przyłożyć większą siłą hamowania, zwłaszcza, gdy koła są rozgrzane.

Zwiększenie wykorzystania stali o wysokiej wytrzymałości do 53% pozwoliło na zmniejszenie masy nadwozia o 28% i zwiększenie jej sztywności o 22%

Nowa generacja i30 oferuje wiele rozwiązań technologicznych ułatwiających korzystanie ze smartfonów, takich jak Apple CarPlay, Android auto czy możliwość ładowania bezprzewodowego. Sterowanie odbywa się za pomocą 8-calowego ekranu dotykowego.

Dostępny jest cały szereg systemów bezpieczeństwa. Znajdują się wśród nich m.in. system autonomicznego hamowania (AEB), inteligentny tempomat (SCC), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS) czy system monitorowania martwego pola (BSD).

W marcu 2018 roku na salonie w Genewie zadebiutował nowa wersja nadwoziowa - i30 Fastback. Samochód ma niepospolitą sylwetkę, którą podkreśla opadająca linia dachu, długa maska i muskularna linia nadwozia. Fastback znacząco różni się od innych wersji nadwoziowych w gamie i30, przy czym nie chodzi wyłącznie o stylizację nadwozia. W porównaniu z 5-drzwiową wersją, zawieszenie i30 Fastback zostało obniżone o 5 mm, a jego sztywność zwiększono o 15 proc, co ma przekładać się na lepsze właściwości jezdne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-01-07

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Hyundai i30 po liftingu2024-04-04TEST: Hyundai i30 N Line - ile w nim sportu?2023-06-23Nowy Hyundai i30 z Czech2020-05-20Hyundai i30 po liftingu. Polskie ceny2020-03-26Hyundai i30 po liftingu2020-03-02Hyundai i30 po liftingu. Pierwsze zdjęcia2020-02-12

Hyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Skoda Scala

Skoda Scala

1.5 TSI 150 KM benzyna2020hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 65 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.5 TSI 150 KM benzyna2020hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 75 000 zł
OCENY
Dostępność
Honda Civic

Honda Civic

1.0 Vtec Turbo 129 KM benzyna2020hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 65 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Leon

Seat Leon

1.5 eTSI 48V 150 KM benzyna2020hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 71 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.5 EcoBoost 150 KM benzyna2020hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 69 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.4 Turbo 150 KM benzyna2020hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 55 000 zł
OCENY
Dostępność

Hyundai i30 III 1.4 T-GDI 140 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS