Hyundai Santa Fe IV 2.2 CRDi 200 KM
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe to duży SUV, który oparto na płycie podłogowej modelu Sonata. Santa Fe debiutowało w 2001 roku, pierwsza generacja tego auta pozostawała w produkcji do 2006 roku, dwa lata wcześniej przeprowadzono lifting. W 2006 roku pojawiła się druga generacja Santa Fe.
Hyundai Santa Fe IV
Czwarte wcielenie Santa Fe mierzy 4770 mm długości (+7 cm), 1890 mm szerokości i może się pochwalić wydłużonym do 2,765 mm rozstawem osi. Karoserię Santa Fe aż w 57 proc. wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości. To więcej, niż w jakimkolwiek innym modelu Hyundaia i o 15 proc. więcej, niż w poprzedniej generacji. Większy rozstaw osi poskutkował większą ilością miejsca dla pasażerów drugiego i trzeciego rzędu. Pojemność przestrzeni bagażowej wzrosła do 625 litrów.
Samochód pełnić ma rolę pojazdu globalnego, więc szczegóły dotyczące specyfikacji różnią się w zależności od rynku. Standard obejmuje jednak sześć poduszek powietrznych – dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtyny (sięgają do II rzędu siedzeń). W Europie lista opcji to m.in.: system info-rozrywki z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym, wyświetlacz przezierny i system Display Audio (dzięki niemu do samochodowego systemu info-rozrywki podłączyć możemy smartfony).
Imponuje również lista opcji z zakresu bezpieczeństwa. Znajdziemy na niej np.: system monitorowania martwego pola (Blind-Spot Collision Warning), zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych (Forward Collision-Avoidance Assist), zapobiegania kolizjom przy cofaniu (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist) oraz ostrzegania o obecności pasażerów na tylnej kanapie (Rear Occupant Alert).
Standardowy silnik to wysokoprężne 2,0 l. Do wyboru są dwa warianty mocy: 150 KM lub 182 KM. Standard obejmuje ręczną skrzynię o 6 przełożeniach (dostępna zarówno w wersji z napędem na przednie i na cztery koła). Opcja to 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów oferowana tylko z napędem 4x4.
Jest też 2,2-litrowy CRDi rozwijający 197 KM i 436 Nm (do wyboru z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem).
Mniejszą popularnością cieszy się benzynowy 2,4 l Theta II generujący 185 KM i 241 Nm. Jednostka w standardzie sprzęgana jest wyłącznie z sześciostopniowym automatem (tylko 4x4).
Układ napędu 4x4 wykorzystuje – elektronicznie sterowane – sprzęgło międzyosiowe. Dystrybucja momentu obrotowego zmienia się, wraz z wyborem kolejnych trybów jazdy, a informacja o nich jest wyświetlana na tablicy zegarów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-08-13