Infiniti Q30 1.5d 109 KM
Infiniti Q30 debiutowało na salonie we Frankfurcie jesienią 2015 roku. Jest to kompaktowy pojazd zbudowany na bazie Mercedesa klasy A.
Infiniti Q30 ma 443 cm długości przy rozstawie osi 270 cm, co oznacza krótkie zwisy, a więc względnie obszerne - jak na samochód kompaktowy - wnętrze. Szerokość nadwozia to 208 cm, natomiast wysokość wynosi 150 cm , pojemność bagażnika to 368 litrów.
Niewielkie wymiary nie oznaczają, że Q30 nie będzie prawdziwym Infiniti. We wnętrzu znajdziemy system infotainment, wyposażenie może również obejmować (w zależności od wersji) m.in. system aktywnego wyciszania wnętrza (generowane są dźwięki o przeciwnej amplitudzie niż hałas silnika i powietrza), wykrywania zagrożenia i automatycznego hamowania, system kamer dookólnych, monitorowania martwego kąta, adaptacyjny tempomat czy automatyczne światła drogowe.
Infiniti Q30 jest oferowane m.in. w usportowionej o nazwie Sport. Wyróżnia się ona stylistycznie - auto posiada zmienione zderzaki, osłonę chłodnicy, 19-calowe felgi, sportowe fotele ze zintegrowanym zagłówkiem, podciętą skórzaną kierownicę oraz pokryte aluminium pedały. Najważniejszą zmianą jest jednak modyfikacja zawieszenia, które jest o 1,5 niższe i ma nowe - bardziej sportowe - nastawy.
Infiniti Q30 to pierwszy model tej marki, który będzie powstawał w Europie. Jego produkcją zajmuje się niedawno zmodernizowana fabryka Nissana położona w angielskim Sunderland.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-01-04