Jaguar i Land Rover wprowadzają do swojej oferty nowe jednostki napędowe. W skład rodziny silników o nazwie Ingenium wchodzą turbo-diesle i jednostki benzynowe z doładowaniem.
Jaguar XJ
Zaprojektowane przez brytyjskich inżynierów jednostki wejdą do produkcji na początku 2015 roku. Silniki budowane będą w nowej fabryce w Wolverhampton w Wielkiej Brytanii. W stosunku do poprzednich modeli waga zmniejszona została nawet o 80 kg.
Inżynierowie Jaguar Land Rover w centrach rozwojowych w Whitley oraz Gaydon stworzyli spójny aluminiowy blok silnika o kompaktowych wymiarach, który daje możliwość zastosowania zarówno w jednostkach benzynowych jak i diesla.
Jaguar XJ
Modułowa konstrukcja nowych jednostek napędowych umożliwia dzielenie wielu komponentów między jednostkami diesla oraz benzynowymi. Rozwiązanie jest efektywne kosztowo oraz ułatwia proces produkcji, co przekłada się również na przyśpieszenie wdrażania nowych rozwiązań do samochodów produkcyjnych.
Pierwsza jednostka napędowa z serii Ingenium to silnik Diesla 2,0 l o oznaczeniu AJ200D. Względem obecnego odpowiednika tarcie wewnętrzne zredukowano aż o 17 procent. Udało się to uzyskać dzięki nowemu ułożyskowaniu wałków rozrządu i wyrównoważających czy kontrolowanych elektronicznie pompie oleju i wody.