Samochody klasy premium z nadwoziem typu kombi już dawno przestały dziwić. BMW 5 Touring czy Audi A6 Avant mają od dawna wiernych fanów i sprzedają się bardzo dobrze.
Tymczasem na salonie genewskim zadebiutuje bezpośredni konkurent wspomnianych wyżej hegemonów klasy luksusowych pojazdów z nadwoziem kombi. Mowa o Jaguarze XF Sports Brake.
Jaguar XF Sports Brake
Jaguar długo kazał czekać na debiut XF-a kombi. Wszak sedan trafił do salonów w 2007 roku, a więc prędzej można było się spodziewać premiery nowej generacji niż wersji nadwoziowej. Jednak Brytyjczycy razem z Hindusami wykonali niespodziewany ruch.
Stylizacje przedniej części nadwozia kombi i sedana są podobne. Zmiany zaczynają się dopiero od słupka B. W Sports Brake dach nie opada tak, jak w sedanie, dzięki czemu nad głowami pasażerów siedzących z tyłu wygospodarowano dodatkowe 4,8 cm przestrzeni. Natomiast długość nadwozia wzrosła tylko o 0,5 cm, warto również odnotować, że masa własna pojazdu jest większa tylko o 75 kg.
Jaguar XF Sports Brake
Pojemność bagażnika wynosi 550 litrów, ale złożenie tylnej, dzielonej asymetrycznie kanapy skutkuje powiększeniem przestrzeni bagażowej do 1675 litrów. Po złożeniu kanapy w samochodzie zmieszczą się przedmioty o całkowitej długości 197 cm (przy szerokości 1,06 m),
Co ciekawe, Jaguar XF Sports Brake będzie spzedawany wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi. Klienci będą mogli wybierać między jednostką o pojemności 2.2 l i mocy 204 KM oraz silnikiem 3.0V6 z podwójnym doładowaniem, który występuje w wersjach 240 lub 275 KM.
Jaguar XF Sports Brake
Niezależnie od wybranej jednostki napędowej moment obrotowy będzie przekazywany na koła osi tylnej za pośrednictwem ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów.
Nowy Jaguar XF Sports Brake zadebiutuje w Genewie, ale na rynkową premierę trzeba poczekać niespełna pół roku (ma ona nastąpić w trzecim kwartale bieżącego roku).