chceauto.pl
x

Jaguar XK X100 4.0 363 KM

Jaguar XK X100 4.0 363 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1999
Średnia cena
40 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
3996 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
363 KM
0-100 km/h
5.6 s.
V max
250 km/h

KOSZTY

Spalanie
12.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
78 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
G premium Co to znaczy?
Bagażnik
327 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
14.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
6.2 s.
Prędkość maksymalna
227 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Jaguar XK X100 4.0 363 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Jaguar XK X100 4.0 363 KMJaguar XK X100 4.0 363 KMJaguar XK X100 4.0 363 KMJaguar XK X100 4.0 363 KMJaguar XK X100 4.0 363 KM

Jaguar XK X100 4.0 363 KM

Jaguar XK

Jaguar XK to dwudrzwiowe auto sportowe dostępne z nadwoziem typu coupe lub kabrio. Pierwsza generacja zadebiutowała 1997 i produkowana była przez kolejne 9 lat. W 2006 roku pojawił się nowy model, który – z niewielkimi zmianami – oferowany jest przez brytyjską markę do dzisiaj. Model XK to bardzo rzadki widok na polskich drogach. Samochody z racji wysokiej ceny, niewielkiej praktyczności i dużego apetytu na paliwo nie cieszą się w u nas popularnością. Niestety odbija się to również na cenach serwisu – wiele – nawet podstawowych podzespołów – dostępnych jest jedynie w Autoryzowanych Stacjach Obsługi. Samochody nie są przesadnie awaryjne, ale twierdzenie, że nie sprawiają żadnych kłopotów byłoby nadużyciem. W polskich warunkach trzeba się przygotować na wydatki związane z częstymi remontami zawieszenia. Figle płatać też lubi rozbudowana elektronika. 



Jaguar XK X100

Jaguar XK pierwszej generacji (typoszeregu X100) zastąpił w ofercie brytyjskiej marki model XJS. Pokaźnych rozmiarów coupe (4,76 m długości) przetrwało w ofercie brytyjskiej marki do 2006 roku. Samochody oferowane były w dwóch wersjach nadwoziowych – coupe i kabrio. Pod maskę trafiały wyłącznie ośmiocylindrowe silniki w układzie V (serii AJ – również z kompresorem) łączone z pięcio lub sześcio-stopniowym automatem. Chociaż auta serii X100 mają swoich wiernych fanów, z perspektywy nabywcy na rynku wtórnym prezentują się niezbyt ciekawie. Ponadprzeciętną awaryjność starszych egzemplarzy potęguje dodatkowo kiepski dostęp do części zamiennych i ogromny apetyt na paliwo.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-01-07

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Jaguar XFR-S. Najszybszy kociak w historii!2012-11-28Całkiem nowy Jaguar. Nazywa się F-type!2012-08-12

Jaguar XK X100 4.0 363 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS