Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Jaguar XK X150 5.0 385 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Jaguar XK X150 5.0 385 KM
Jaguar XK
Jaguar XK to dwudrzwiowe auto sportowe dostępne z nadwoziem typu coupe lub kabrio. Pierwsza generacja zadebiutowała 1997 i produkowana była przez kolejne 9 lat. W 2006 roku pojawił się nowy model, który – z niewielkimi zmianami – oferowany jest przez brytyjską markę do dzisiaj. Model XK to bardzo rzadki widok na polskich drogach. Samochody z racji wysokiej ceny, niewielkiej praktyczności i dużego apetytu na paliwo nie cieszą się w u nas popularnością. Niestety odbija się to również na cenach serwisu – wiele – nawet podstawowych podzespołów – dostępnych jest jedynie w Autoryzowanych Stacjach Obsługi. Samochody nie są przesadnie awaryjne, ale twierdzenie, że nie sprawiają żadnych kłopotów byłoby nadużyciem. W polskich warunkach trzeba się przygotować na wydatki związane z częstymi remontami zawieszenia. Figle płatać też lubi rozbudowana elektronika.
Jaguar XK X150
II generacja modelu XK – typoszereg X150 – zadebiutowała w 2006 roku i przetrwała w ofercie Jaguara do 2014 roku. Auto nie doczekało się kolejnego wcielenia. W salonach zastąpił je nowy Jaguar F-type. Podobnie jak poprzednik, X150 oferowany był jako kabriolet lub coupe. Auto dostępne było wyłącznie z silnikami V8 o pojemnościach od 3,5 l do 5,0 l. Moc przenoszona była na koła tylnej osi za pośrednictwem automatycznej, sześciostopniowej przekładni. Najsłabsza wersja przyspiesza do 100 km/h w 7 s i osiąga przeszło 240 km/h. Najmocniejsza – 5,0 l V8 z kompresorem – osiąga setkę w równe 4 s od startu. Samochód jest rzadkim gościem na europejskich drogach i głównie – ze względu na koszty eksploatacji – często przegrywa na rynku wtórnym starcie z niemieckimi rywalami spod znaku BMW i Mercedesa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
XF V8 5.0L, rok modelowy: 2010, zakres VIN: R36913 - R59480, XK V8 5.0L, rok modelowy: 2010/2011, zakres VIN: B28268 - B39482, może wystąpić nieprawidłowe zasilanie pompą układu paliwowego, co może spowodować zatrzymanie pracy silnika podczas jazdy. W przypadku, gdy silnik przestanie pracować, ponowne jego uruchomienie nastąpi po przyciśnięciu przycisku „Start”, jednak zatrzymanie pojazdu podczas jazdy może stanowić zagrożenie dla użytkowników pojazdu i innych uczestników ruchu drogowego.
W Polsce akcją objętych jest 14 egzemplarzy Jaguara XF i XK.