Na salonie w Paryżu Jeep zaprezentował oficjalnie Avengera. Ten nieduży crossover będzie oferowany nie tylko z silnikami spalinowymi, ale również - jako pierwszy Jeep w historii - z napędem elektrycznym. Do tego model ten będzie produkowany w fabryce Fiata w Tychach.
Jeep Avenger
Avenger to pojazd segmentu B, pozycjonowany poniżej najmniejszego dzisiaj modelu Jeepa, czyli Renegade'a. Avenger ma zaledwie 4,08 mm długości, czyli jest o 16 cm krótszy od Renegade'a. Pojemność bagażnika jest niewielka - wynosi 380 litrów.
O napędzie spalinowym nowego modelu oficjalnie nie wiadomo jeszcze nic. Producent zdradził jednak sporo informacji o elektrycznej wersji Avengera.
Jeep Avenger
400-voltowy elektryczny układ napędowy Avengera jest pierwszym, który został wprowadzony na rynek przez Emotors, spółkę joint venture Stellantis i Nidec Leroy-Somer Holding. Silnik elektryczny generuje 156 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Energia elektryczna przechowywana jest w baterii o pojemności 54 kWh, również produkowanym przez Stellantis. Pakiet akumulatorów składa się z 17 modułów i 102 ogniw litowo-jonowych. Zasięg Avengera (wg WLTP) to 400 km w cyklu mieszanym i 550 km w cyklu miejskim.
Jeep Avenger
Ładowanie możliwe jest prądem stałym z mocą do 100 kW, co teoretycznie pozwala na podniesienie poziomu energii od 0 do 80 proc. w 24 minuty. Natomiast pełne naładowanie przy pomocy stacji Wallbox o mocy 11 kW trwa 5,5 godziny.
Jeep Avenger raczej w niewielkim stopniu będzie nadawał się do zjeżdżania z asfaltu. Co prawda na pokładzie znajdują się systemy zarządzania trakcją (Selec Terrain) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control), ale auto ma napęd tylko na przednią oś.
Jeep Avenger
Selec Terrain ma aż sześć trybów do wyboru: Normal, Eco, Sport, Snow, Mud (błoto) i Sand. Krótkie zwisy i wysokie zawieszenie sprawiają, że auto ma teoretycznie niezłe możliwości terenowe - prześwit wynosi 20 cm, kąt natarcia to 20 st, podobnie jak rampowy, zaś kąt zejścia to aż 32 stopnie.
To wszystko sugeruje, że Avenger kiedyś może być dostępny również w wersji 4x4. To możliwe tym bardziej, że w Paryżu pokazano prototyp takiego pojazdu.
Jeep Avenger
W kabinie Jeepa Avenger wzrok przyciąga górna część deski rozdzielczej, którą wyróżnia pojedyncza pozioma "belka" funkcyjna obejmująca wszystkie nawiewy, oświetlenie ambientowe oraz centralnie umieszczony wyświetlacz dotykowy o przekątnej 10,25 cala. Dodatkowo auto może posiadać ekran cyfrowych zegarów, wielkości 7 lub również 10,25 cala.
Jeep Avenger posiada funkcję jazdy autonomicznej na poziomie 2, co oznacza , że automatycznie dostosowuje prędkość i trajektorię pojazdu, korzystając z tempomatu adaptacyjnego (Adaptive Cruise Control) z systemu centrowania toru jazdy (Lane Centering). W ten sposób pojazd pozostaje na środku pasa ruchu i w bezpiecznej odległości od poprzedzającego go pojazdu. Wyposażenie obejmuej również system wspomagający jazdę w korku (Traffic Jam Assist).
Produkcja Jeep Avengera, który jest pierwszym z trojaczków koncernu Stelllantis będzie odbywać się w Tychach. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów już na początku przyszłego roku.