Należąca do Toyoty marka Scion zniknie z rynku. Wszystko wskazuje na to, że jej salony zamknięte zostaną jeszcze przed końcem wakacji.
Scion xB
Utworzona w 2002 roku submarka Toyoty miała przyciągnąć do amerykańskich salonów młodą klientelę. Ambitne zadanie zakończyło się fiaskiem. Jeśli przyjrzeć się bliżej statystykom sprzedaży okaże się, że średni wiek nabywców Scionów to aż 49 lat!
Marka nie spełniła też pokładanych w niej nadziei dotyczących samej wysokości sprzedaży. Rekordowy był dla niej 2006 rok, gdy z salonów wyjechało około 175 tys. egzemplarzy. Dla porównania bilans 2015 roku zamknął się wynikiem 56 167 sprzedanych pojazdów.
Scion iM
Chociaż Japończycy nie potwierdzili jeszcze oficjalnie tych informacji, przyszłość Sciona wydaje się być skończona. Wstępne doniesienia mówią o tym, że auta znikną z rynku do końca sierpnia. Wówczas zamknięta zostanie większość punktów dealerskich (niektóre z nich po rebrandingu sprzedawać będą zapewne nowe Toyoty).
Aktualnie w salonach marki Scion spotkać można pięć modeli. Większość z nich to zmodernizowane Toytoy, jak np. sportowy Scion FR-S (Toyota GT86), czy kompaktowy iM (Auris).