Lamborghini zaprezentowało właśnie długo oczekiwany model z napędem hybrydowym. To również najpotężniejszy drogowy pojazd w dotychczasowej historii włoskiego producenta!
Lamborghini Sian
Podstawowym źródłem napędu Lamborghini Sian jest znany z modelu Aventador SVJ wolnossący, benzynowy, silnik o pojemności 6,5 l. V12 zyskało jednak kilka modyfikacji, jak np. nowe – wykonane z tytanu – zawory dolotowe. W efekcie, przy 8500 obr./min., rozwija teraz 785 KM – o 15 więcej niż w SVJ.
Jednostka benzynowa wspomagana jest niewielkim elektrycznym silnikiem generującym 34 KM. Cały układ elektryczny – wraz z silnikiem, sterownikiem i baterią ważą dokładnie 34 kg. Efektywność wynosi więc 1 kg/1KM.
Lamborghini Sian
W aucie próżno szukać akumulatorów litowo-jonowych. Zamiast nich sięgnięto po technologię z Formuły 1. Energia odzyskiwana w czasie hamowania magazynowana jest w superkondensatorze, który następnie zasila silnik elektryczny. Włosi podkreślają, że praktycznie każde mocniejsze hamowanie skutkuje naładowaniem go do pełna.
Lamborghini Sian
W sumie układ napędowy Lamborghini Sian generuje aż 819 KM, co oznacza, że mamy właśnie do czynienia z najmocniejszym ”seryjnym” autem w historii firmy!
Lamborghini Sian przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 2,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 350 km/h. Największe wrażenie robi jednak elastyczność. Sprint od 30 do 60 km/h trwa o 0,2 s krócej niż w Aventadorze SVJ. Od 70 do 120 km/h przyspieszyć możemy aż o 1,2 s szybciej!
Lamborghini Sian
W układzie napędowym (na obie osie) znajdziemy automatyczną, siedmiostopniową skrzynię biegów i mechaniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.
Lamborghini zbuduje zaledwie 63 egzemplarze modelu Sian. Cena pojedynczego auta to 3,5 mln dolarów. Wszystkie z planowanych do produkcji pojazdów mają już nabywców!