Anglicy opublikowali właśnie pierwsze oficjalne informacje dotyczące Land Rovera Discovery Sport. Światowa premiera auta zaplanowana została na październikowy salon motoryzacyjny w Paryżu.
Land Rover Discovery Sport
Kształty karoserii nawiązywać mają do koncepcyjnego modelu Land Rover Discovery Vision. Nowy Discovery Sport otrzymał więc m.in dzieloną w poziomie, dwuczęściową osłonę chłodnicy, wykonane w technologii LED światła przeciwmgłowe, "wcięcie w pasie" na wysokości klamek i - charakterystyczny dla modelu - pochylony w kierunku przodu słupek C.
Dla zmniejszenia masy wiele części nadwozia wykonanych zostało z aluminium. Metal ten wykorzystano do budowy maski, przednich błotników, dachu i tylnej klapy. W konstrukcji karoserii na szeroką skalę wykorzystano również wysokowytrzymałe stopy stali.
Land Rover Discovery Sport
Jak przystało na terenówkę spod znaku Land Rovera wnętrze ma proste, kanciaste kształty. Na konsoli środkowej zamontowano duży ciekłokrystaliczny wyświetlacz o przekątnej 8 cali. Kierowca ma przed oczami klasyczne, wskazówkowe zegary. Na zamówienie, w bagażniku mogą być montowane dwa dodatkowe fotele, składane na płasko w podłogę. Firma zastrzega jednak, że sprawdzą się one wyłącznie "okazjonalnie".
Dokładna specyfikacja techniczna auta okryta jest mgłą tajemnicy. Brytyjczycy podkreślają jednak, że samochodem śmiało zjechać można z utwardzonej drogi. Kąt natarcia wynosi 25 stopni, kąt rampowy 21 stopni (20 w wersjach z automatem), a kąt zejścia 31 stopni. Prześwit podwozia to równe 212 mm.
Land Rover Discovery Sport
Auto oferowane będzie z dwoma silnikami - benzynowym i diesla. Ten ostatni oferowany ma być w dwóch wariantach mocy. Najsłabsza jednostka o zapłonie samoczynnym - TD4 2,2 l - ma 150 KM i 400 Nm. Standardowo motor występować ma z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Na życzenie klienta oferowana będzie dziewięciostopniowa przekładnia automatyczna. Samochód z ręczną skrzynią osiąga 100 km/h w 11,7 s. Samochód z automatem może się pochwalić wynikiem 10,3 s. Prędkość maksymalna to w obu wersjach 180 km/h.
W ofercie będzie też mocniejsza wersja - SD4. W tej odmianie silnik rozwija 190 KM i 420 Nm. Z ręczną przekładnią auto osiąga setkę w 10,4 s – w wersji z automatem – w 8,9 s. V max to 188 km/h.
Zwolennicy silników benzynowych będą się mogli zdecydować na turbodoładowany motor o pojemności 2,0 l. Silnik rozwija 240 KM i 340 Nm i oferowany będzie tylko z dziewięciostopniowym automatem. Sprint do 100 km/h zajmuje mu 8,2 s – prędkość maksymalna to 200 km/h.
Sprzedaż auta rozpocząć ma się z początkiem przyszłego roku.