Land Rover Range Rover Velar 3.0 SD6 300 KM
To nowy członek rodziny Range Rovera. Samochód opracowano w całości w Wielkiej Brytanii. Jego produkcją zajmie się rodzimy zakład w Solihull. Karoseria mierzy 4803 mm długości, 2032 mm szerokości i 1665 mm wysokości. Auto powstało w oparciu o nową aluminiową architekturę – stopy aluminium stanowią aż 81% konstrukcji karoserii.
Charakterystycznymi cechami karoserii są reflektory
Matrix Laser-LED (najwęższe w rodzinie pojazdów Land Rovera) i wysuwane klamki. Auto może się pochwalić współczynnikiem oporu powietrza Cd 0,32. To najbardziej aerodynamiczny model w historii Range Rovera.
Kabinę utrzymano w minimalistycznym stylu. Deskę rozdzielczą projektowano z myślą o systemie multimedialnym
Touch Pro Duo, stanowiącym jej centralny element. W skład systemu wchodzą dwa dziesięciocalowe ekrany dotykowe HD całkowicie zintegrowane z powierzchnią i widoczne dopiero po uruchomieniu.
Tapicerka wykonana jest z trwałego materiału, stanowiącego alternatywę dla tapicerki skórzanej. Materiał w kolorze Dapple Grey, wzbogacony wkładkami z tkaniny zamszowej w kolorach Ebony i LightOyster, został opracowany we współpracy z firmą Kvadrat, wiodącym europejskim producentem tekstyliów wysokiej jakości. O odpowiednią ilość miejsca dba wynoszący 2 874 mm rozstaw osi. Velar może się też pochwalić bagażnikiem o pojemności 673 l.
Początkowo do wyboru będzie pięć jednostek napędowych: trzy wysokoprężne i dwie benzynowe. Standardem ma być automatyczna 8-biegowa skrzynią firmy ZF i napęd na cztery koła z systemem
IntelligentDriveline Dynamics.
Modele Velar i Velar R-Dynamic dostępne będą wersji standardowej, S, SE i HSE. Klienci mogą również wybrać pakiet Black lub Luxury. Najbardziej ekskluzywne modele -
First Edition - dostępne na całym świecie, lecz wyłącznie w ciągu pierwszego roku produkcji. W tej konfiguracji występować będą jedynie samochody z silnikami V6. Standardem będą m.in. w pełni skórzane wykończenie wnętrza z tapicerką z perforowanej skóry Windsor w kolorze Nimbus lub Ebony, nagłośnienie MeridianSignature 1600 W, reflektory Matrix-Laser LED oraz 22-calowe felgi szprychowe z diamentowym wykończeniem.
Zgodnie z tradycją Velar może się pochwalić niezłymi
zdolnościami terenowymi. Kąt zejścia wynosi do 28,89 stopni, kąt rampowy – do 23,5 stopnia, kąt natarcia – do 29,5 stopnia, a maksymalna głębokość brodzenia – do 650 mm. Modele czterocylindrowe posiadają zawieszenie ze sprężynami śrubowymi i prześwit 213 mm. Zawieszenie pneumatyczne znajduje się na liście standardowego wyposażenia modeli sześciocylindrowych.
Po przekroczeniu 105 km/h prześwit zawieszenia pneumatycznego zmniejsza się o 10 mm w celu redukcji oporu powietrza i zużycia paliwa. Po wyłączeniu stacyjki funkcja
Auto Access Height automatycznie obniża zawieszenie o 40 mm, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie.
W trybie terenowym przy prędkości poniżej 50 km/h, prześwit zwiększa się o 46 mm w porównaniu do trybu normalnego, co daje rekordową wysokość 251 mm, natomiast przy prędkości 50–80 km/h zawieszenie automatycznie obniża się o 18 mm, co zapewnia idealny prześwit, stabilność i komfort podczas długiej jazdy na powierzchniach nieutwardzonych lub pokrytych koleinami.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-01-04