Lexus zaprezentował II generację modelu NX. Ten kompaktowy crossover jest europejskim bestsellerem marki. Od premiery I generacji w 2014 roku nabywców znalazło 170 tys. sztuk tego modelu.
Lexus NX
Jaka jest druga generacja NX-a? Stylistycznie samochód nawiązuje do poprzednika, chociaż przód auta upodobnił się do mniejszego UX-a, zaś z tyłu pojawiła się listwa świetlna łącząca światła zespolone. Producent zapewnia przy tym, że aż 95 procent części jest nowych.
Wymiary zmieniły się minimalnie. II generacja NX-a jest o 2 cm dłuższa, o 2 cm szersza i o 0,5 cm wyższa od poprzednika. Nieco bardziej, bo o 3 cm zwiększono rozstaw osi, a więc parametr decydujący dla ilości miejsca na tylnej kanapie.
Lexus NX
Dużo zmian zaszło w wnętrzu NX-a. Koniec z dotykowymi płytkami czy joystickami do sterowania kursorem na ekranie. W nowym NX-ie zastosowano klasyczny dotykowy ekran systemu infotainment, który ma standardowo 9,8, a opcjonalnie - aż 14 cali. Sam system również jest całkowicie nowy, a sterować można nim również głosowo, z wykorzystaniem naturalnego języka.
Szkoda tylko, że Japończycy w pędzie do cyfryzacji zdecydowali się na likwidację fizycznego panelu sterowania klimatyzację. Pewnym protezą są pokrętła umieszczone w ekranie, wspomagane przez przycisku zlokalizowane tuż pod ekranem.
Lexus NX
Chcąc sprzedawać samochody w Europie nie da się już uciec od elektryfikacji. Nic dziwnego, że właśnie w NX-ie, jak pierwszym modelu Lexusa pojawi się hybryda plug-in. Układ napędowy NX-a 450h+ składa się z 2.5-litrowego, 4-cylindrowego silnika benzynowego, dwóch silników elektrycznych oraz baterii litowo-jonowej o pojemności 18,1 kWh. Jest to więc ten sam układ, który znamy z Toyoty RAV4.
Silnik elektryczny przy tylnej osi zapewnia stały napęd na cztery koła. Moc systemowa układu to 306 KM, samochód rozpędza się do 100 km/h w czasie nieco ponad sześciu sekund. Lexus NX 450h+ może przejechać w trybie elektrycznym do 63 km, pod warunkiem, że prędkość nie przekracza 135 km/h.
Lexus NX
Kolejna wersja hybrydowa (już nie plug-in) to NX 350h. Układ napędowy łączy silnik spalinowy 2.5 l i jednostkę elektryczną, moc systemowa to 242 KM, sprint do 100 km/h trwa 7,7 s.
Dodatkowo, w Europie Wschodniej i w Rosji (a więc poza granicami UE) NX będzie sprzedawany z silnikami benzynowymi łączonymi z 8-stopniową przekładnią i napędem 4x4 - 2.4 turbo o mocy 279 KM (430 Nm; napęd na obie osie) oraz 2.5 o mocy 199 KM.
Lexus NX drugiej generacji pojawi się w europejskich salonach pod koniec roku.