Najważniejszą premierą Lexusa w Genewie jest zupełnie nowy kompaktowy crossover – model UX. Samochód stanąć ma w szranki na rynku zdominowanym przez niemieckich konkurentów. Czego spodziewać się można po nowym rywalu Audi Q1, BMW X3 i Mercedesa GLA?
Lexus UX
Lexus UX to produkcyjna wersja modeli o takiej samej nazwie, który prezentowany był w 2016 roku na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu. Chociaż auto straciło kilka ciekawych rozwiązań konstrukcyjnych, zachowano ogólną bryłę pojazdu i założenia konstrukcyjne.
W produkcyjnym UX nie zobaczymy np. znanych z konceptu, portalowych, otwieranych na boki, drzwi. Pozostały za to plastikowe nakładki nadkoli, wielka „kaskadowa” osłona chłodnicy i pionowe boczne wloty powietrza w przednim zderzaku. W stosunku do konceptu produkcyjny UX otrzymał też „grzeczniejsze” relingi dachowe, lusterka i klamki.
Lexus UX
W kabinie znajdziemy rozwiązania znane już z innych suvów japońskiego producenta. Dotyczy to chociażby – zwróconej w kierunku kierowcy – konsoli środkowej z dużym wyświetlaczem systemu info-rozrywki. Standardowe wyposażenie – najprawdopodobniej – obejmować będzie również cyfrowy zestaw wskaźników.
Lexus UX
Dane techniczne nowego Lexusa UX pozostają tajemnicą. Nieoficjalnie mówi się o dwóch wersjach benzynowych (obie z czterocylindrowymi jednostkami napędowymi) i hybrydzie. Ta ostatnia bazować będzie najpewniej na nowym układzie THSII, który debiutować ma w Genewie wraz z nową, trzecią generacją Toyoty Auris. Składać ma się on z benzynowego, czterocylindrowego silnika o pojemności 2,0 l generującego 144 KM (6000 obr./min.) i 180 Nm (4400 obr./min.). Sprawność cieplna tego ostatniego to rekordowe 41 proc. W stosunku do wcześniejszych rozwiązań układ THSII charakteryzować ma się również mniejsza masą własną i poprawionym układem chłodzenia.