Maserati Ghibli Diesel 275 KM
Ghibli to średniej wielkości SUV. Podobnie, jak w Maserati Quatroporte karoserie Ghibli zbudowano przy wykorzystaniu różnych stali i stopów aluminium w celu obniżenia masy auta oraz zwiększenia sztywności pojazdu. Rozstaw osi auta to 2,99 m - o 20 centymetrów mniej niż w Quattroporte. Całkowita długość pojazdu wynosi 4,97 m, czyli jest o 29 cm krótsza niż nowego Quattroporte. Standardowy rozmiar kół i opon Maserati Ghibli to 18 cali. Możliwe jest także założenie felg w rozmiarach 19, 20 i 21 cali.
Silniki benzynowe opracowano we współpracy z Ferrari. W ofercie dostępne są dwie odmiany doładowanego motoru V6 o pojemności 3,0l. Najmocniejsza jednostka - Twin Turbo o mocy 410 KM (550 Nm) - dostępna jest w wersji z napędem na tylną oś (Ghibli S) oraz z najnowszym napędem na cztery koła (Ghibli S Q4). Pojazd z napędem na obie osie przyspiesza od 0 do 100 km/h zaledwie w 4,8 sekundy (wersja z napędem na jedną oś w 5 sekund). Prędkość maksymalna wynosi 285 km/godz.
Ghibli z 3,0-litrowym silnikiem benzynowym turbo V6 o mocy 330 KM (500 Nm) prędkość 100 km/h osiąga w 5,6 sek. Silnik benzynowy V6 zastosowany w Ghibli jest technologicznie zbliżony do silnika 3,8 l V8 z modelu Quattroporte. Obie jednostki mają bezpośredni wtrysk paliwa i dwie turbosprężarki. W ofercie znalazł się też Maserati Ghibli TD - pierwszy model w historii firmy wyposażony w silnik Diesla (3,0 l V6 o mocy 275 KM). Ghibli TD przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy i – przynajmniej teoretycznie – zużywa średnio 5,9 litra na 100 km. Ghibli posiada mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zarówno w wersji z tylnym napędem jak i na cztery koła. Auto - podobnie jak inne modele włoskiej marki - objęte jest pięcioletnią gwarancją. Ceny modelu Ghibli w Polsce zaczynają się od 350 tys. zł.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-12-12