chceauto.pl
x

Mazda 6 I 2.0 CD 121 KM

Mazda 6 I 2.0 CD 121 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2003
Średnia cena
6 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
121 KM
0-100 km/h
11.2 s.
V max
188 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
42 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
34 na 85 sklasyfikowanych
Awaryjność
20.1%
Średni przebieg
108 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
505 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Mazda 6 I 2.0 CD 121 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda 6 I 2.0 CD 121 KMMazda 6 I 2.0 CD 121 KMMazda 6 I 2.0 CD 121 KMMazda 6 I 2.0 CD 121 KMMazda 6 I 2.0 CD 121 KMMazda 6 I 2.0 CD 121 KMMazda 6 I 2.0 CD 121 KMMazda 6 I 2.0 CD 121 KMMazda 6 I 2.0 CD 121 KMMazda 6 I 2.0 CD 121 KMMazda 6 I 2.0 CD 121 KMMazda 6 I 2.0 CD 121 KMMazda 6 I 2.0 CD 121 KM

Mazda 6 I 2.0 CD 121 KM

Mazda 6

Mazda6 to samochód klasy średniej, który debiutował w 2002 roku zastępując cieszącą się dobrą opinią Mazdę 626. Nowy model miał trudny początek, samochody z silnikami Diesla cierpiały (i cierpią) na szereg dolegliwości, z zacieraniem spowodowanym zatkaniem smoka olejowego włącznie.

Na szczęście kolejna generacja zdecydowanie budowała dobre imię japońskiej marki, a bezawaryjność okazała się jej mocną stroną.

Mazda 6 I

Mazda 6, czyli następca popularnej w Europie 626 – zadebiutowała w 2002 roku. Samochód oferowano w trzech wersjach nadwoziowych: jako sedan, liftback i kombi. W 2005 roku samochód poddano kuracji odmładzającej (lifting), pojazd przetrwał w ofercie japońskiego producenta do 2007 roku

Co ważne, wszystkie szóstki oferowane na Starym Kontynencie pochodzą z japońskich fabryk, co sprawia, że auta cieszą się wśród użytkowników dobrą opinią. Nie oznacza to jednak, że są tak samo trwałe, jak poprzednie 626... Problemy trapią zwłaszcza egzemplarze wyposażone w silniki Diesla - samochód nie toleruje oszczędności na materiałach eksploatacyjnych, a jego serwisowanie nie należy do tanich.

Dla przykładu – producent zaleca wymianę napędu rozrządu co 90 tys. km. Jeśli zdecydujemy się na kompleksowe podejście do tematu i wymianę wszystkich napinaczy i rolek prowadzących za same części zapłacimy ponad 2 tys. zł.

Wysokoprężna konstrukcja Mazdy nie różni się znacząco od europejskich silników z systemem Common Rail, ale cierpi na kilka typowych niedomagań. Źródłem wielu problemów jest nieszczelny układ dolotowy - często z intercoolera wycieka olej. Po zakupie najlepiej wymienić też uszczelki wtrysków – stosowane w początkowym okresie produkcji miały wadę fabryczną (wypalały się), która potrafiła doprowadzić do zatarcia silnika (każdorazowe wyjęcie wtrysku oznacza konieczność założenia nowej uszczelki!).

Silniki te często cierpią też z powodu usterki zaworu SCV który, odpowiada za trzymanie wolnych obrotów. Nowy to koszt między 400 a 500 zł. Na szczęście jego wymianę można przeprowadzić pod domem.

Ostatnim z poważnych problemów trapiących silniki rodziny CiTD jest bardzo przykra dolegliwość – zapychania się smoków na pompie oleju (zastosowano bardzo drobne sitko). Mazda zaleca olej syntetyczny – np. 5w30 / 0w30 renomowanych
producentów – jeśli ktoś pokusi się o tańsze zamienniki może to skutkować zatkaniem smoka i… zatarciem silnika. Producent zaleca wymianę oleju co 20 tys. km. Radzimy jednak skrócić interwał do maksymalnie 10 tysięcy.

Problemem dotykającym większość egzemplarzy Mazdy 6 jest rdza. To wynik oszczędności na zabezpieczeniu antykorozyjnym i – po części - długiej podróży morskiej przez ocean. Jeśli nikt wcześniej nie konserwował podwozia, lepiej z tym nie zwlekać i oddać auto do blacharza. Bardzo szybko rdza atakuje nadkola tylne, koroduje też ich łączenie z pasem tylnym (pod zderzakiem). Często poprawek wymagają też progi czy – miejscami – podłoga (np. nad zbiornikiem paliwa). Co zaskakujące – by opóźnić spustoszenia wywołane przez rdzę – wielu użytkowników radzi np. zdemontować fabryczne plastikowe osłony nadkoli. Za nimi gromadzi się sporo wilgoci.

Na szczęście, na tym lista typowych niedomagań popularnej „szóstki” się kończy. Zadbane auta cieszą się dobrą opinią i niemal bezawaryjnie pokonują setki tysięcy kilometrów. Samochody chwalone są też za bardzo dobre właściwości jezdne (wielowahaczowe zawieszenie).


Silnik

Japońskie silniki benzynowe uchodzą za trwałe, ale Mazda - do dziś - miewa poważne problemy z trwałością jednostek wysokoprężnych! Zwłaszcza w pierwszej generacji popularnej Mazdy 6 - w jednostkach 2,0 l z systemem Common Rail - poważne problemy sprawiają uszczelki wtryskiwaczy. Ich zużycie skutkuje osadzaniem się na nagaru, co w konsekwencji doprowadza do uszkodzenia wtryskiwacza. Nieprawidłowe rozpylanie oleju napędowego skutkować może nawet wypaleniem dziury w tłoku.

Bardzo często zaobserwować też można rozrzedzenie oleju silnikowego olejem napędowym. Przyczyną jest złe oprogramowanie komputera sterującego przebiegiem wypalania sadzy w filtrze cząstek stałych. Wypalanie zawartości filtra dobywa się przez dawkowanie dodatkowej ilości oleju napędowego. Problem w tym, że część spływa po ściankach cylindrowych i rozrzedza olej silnikowy. Może to skutkować zatarciem lub tzw. rozbieganiem się silnika.

Inną - drogą w naprawie - przypadłością jest zatykanie się sitka filtrującego na smoku pompy oleju. Na sitku tworzy się gęsta maź zmniejszająca jego drożność. W końcu ciśnienie oleju spada, co skutkuje zatarciem silnika.

Większość z tych przypadłości udało się usunąć po 2008 roku, gdy Mazda wprowadziła nowe jednostki wysokoprężne. Mimo tego, diesle Japońskiego producenta do dziś mają opinię niezbyt trwałych i kosztownych w serwisowaniu. Warto mieć to na uwadze przy zakupie!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-08-18

Wersje

Mazda 6 nowej generacji coraz bliżej2024-05-03Mazda 6 po zmianach na rok 20212021-04-19Mazda 6 po zmianach2017-11-30Mazda 6 po modernizacji2017-11-15Mazda 6 po modernizacji2016-08-14Nowa Mazda6 już w polskich salonach2012-12-15

Mazda 6 CRASHTEST

Mazda 6 - AKCJE NAWROTOWE

2013-04-17Niektóre samochody Mazda 6 modele GG i GY, wyprodukowane w Japonii, w okresie od 14 lutego 2002 r. do 20 kwietnia 2003 r., mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W niektórych samochodach mogła zostać zamontowana wadliwie wyprodukowana przednia poduszka pasażera. Z uwagi na niewłaściwy skład ładunku pirotechnicznego, w przypadku kolizji i uruchomienia systemu poduszek bezpieczeństwa, może dojść do zbyt gwałtownego uwolnienia gazów napełniających poduszkę, a w najgorszym przypadku istnieje możliwość zranienia fragmentami zasobnika ładunku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 9 samochodów Mazda 6 model GJ. Lista numerów VIN:

JMZGG12F231109123
JMZGG12F231110388
JMZGG12F231110461
JMZGG12F231110578
JMZGG12F231116709
JMZGG14F231120975
JMZGG14F231130761
JMZGG14F231130800
JMZGG14F231130830

Mazda 6 I 2.0 CD 121 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Mondeo

Ford Mondeo

2.0 TDCI 130 KM diesel2003kombiręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

1.9 TDI 130 KM diesel2003kombiręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo V70

Volvo V70

2.4 D 130 KM diesel2003kombiręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Lybra

Lancia Lybra

1.9 JTD 115 KM diesel2003kombiręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz C-klasa

Mercedes C-klasa

200 CDI 116 KM diesel2003kombiręcznatylny
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo 156

Alfa 156

1.9 JTD 115 KM diesel2003kombiręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność

Mazda 6 I 2.0 CD 121 KM Opinie i komentarze

Andrzej
2 września 2012
Mam przejechane tym autem ponad 120 tys km (teraz 215 tys na liczniku) i bardzo sobie je chwale. Jedyny minus to rdza no i tankuje rope tylko na "lepszych" stacjach. Mam teraz dylemat czy sprzedac za te 18 tys zl czy tez zostawic na kolejne 5 lat juz "do konca". Auto rodzinne, pakowne i dobrze sie nim jezdzi. Ale tez koszty utrzymania (klocki, filtry) nie naleza do najnizszych. Z kosztow wymiany : amortyzatory, akumulator, tarcze no i pasek. Jedyna prawdziwa usterka jak sie mi zdarzyla to zepsul sie czujnik ABS w siedzeniu pasazera (nowy 2 tyz zl natomiast inne rozwiazanie to 100zl).

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS