Kilka dni temu firma z Affalterbach zaprezentowała nowy, „podstawowy” model spod znaku Mercedesa GT - AMG GT 43 4MATIC+. Teraz przyszła pora na nowego członka rodziny AMG – otwierającego cenniki Mercedesa-AMG A 35 4MATIC.
Mercedes-AMG A 35 4MATIC
Pozycjonowany poniżej modelu A 45 samochód otwierać ma cenniki AMG. W stosunku do standardowej klasy A auto może się pochwalić wzmocnioną karoserią. Zastosowano m.in. – zwiększającą sztywność skrętną – aluminiową płytę pod silnikiem i dodatkowe wzmocnienia w przedniej części pojazdu.
Mercedes-AMG A 35 4MATIC
Pod maskę trafiła zmodyfikowana, czterocylindrowa, turbodoładowana (sprężarka twin-scroll) jednostka M260 o pojemności 2,0 l. Silnik generuje moc 306 KM (w zakresie 5800-6100 obr./min) i rozwija maksymalny moment obrotowy 400 Nm (3000-4000 obr./min). Moc przenoszona jest na obie osie za pośrednictwem „inteligentnego” systemu 4MATIC i dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej, siedmiostopniowej skrzyni AMG SPEEDSHIFT DCT 7G. Nowy hothatch z Affalterbach osiąga setkę w 4,6 s od startu i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h.
Mercedes-AMG A 35 4MATIC
Za dołączanie tylnej osi odpowiada, sterowane elektromechanicznie, sprzęgło wielotarczowe. W zależności od warunków trakcyjnych napęd trafiać może wyłącznie na przód, lub na obie osie w proporcji maksymalnie 50:50. Elektronika bierze pod uwagę m.in.: prędkość jazdy, przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, kąt skrętu kierownicy czy różnicę prędkości obrotowej pomiędzy poszczególnymi kołami.
Mercedes-AMG A 35 4MATIC
W ramach systemu AMG DYNAMIC SELECT kierowca ma do dyspozycji pięć programów jazdy: "Slippery" (zoptymalizowany pod kątem jazdy po śliskiej nawierzchni, "Comfort", "Sport", "Sport +" oraz "Individual". Każdy z nich zmienia reakcję na gaz i czułość układu kierowniczego czy – w zależności od poziomu wyposażenia – nastawy opcjonalnego, aktywnego zawieszenia (do wyboru 3 tryby pracy).
Mercedes-AMG A 35 4MATIC
Układ hamulcowy został w całości zaadaptowany z mocniejszego A 45. Oznacza to, że przy przednich kołach pracują tarcze o średnicy 350 mm i 4-tłoczkowe zaciski. Z tyłu znajdziemy zaciski 1-tłoczkowe i tarcze 330-milimetrowe. Wszystkie dyski są nacinane i wentylowane, a każdy z lakierowanych na srebrno zacisków ma czarny napis AMG.
Oficjalna premiera Mercedesa-AMG A 35 zaplanowana została na 2 października, gdy rozpocznie się Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Paryżu. Zamówienia na samochód będzie można składać już w przyszłym miesiącu. Pierwsze dostawy do europejskich nabywców planowane są na styczeń 2019 roku.