Na salonie w Los Angeles zadebiutował Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+. Pod tą skomplikowaną nazwą kryje się największy i najbardziej luksusowy SUV niemieckiej marki w najmocniejszej wersji.
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ napędzany jest silnikiem 4.0V8. Dzięki podwójnemu doładowaniu jednostka ta generuje 612 KM mocy (w zakresie 5750-6500 obr/min). To jednak nie wszystko, bowiem na pokładzie znalazł się również pomocniczy silnik elektryczny, pełniący również funkcję rozrusznika i alternatora, o mocy 22 KM i momencie 250 Nm.
W sumie moc systemowa wynosi 634 KM, a w zakresie 2500-4500 obr/min kierowca ma dyspozycji 850 Nm momentu obrotowego! Moment ten trafia oczywiście na wszystkie koła. W procesie tym pośredniczy automatyczna przekładnia AMG Speedshift TCT 9G o dziewięciu przełożeniach.
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ przyśpiesza do 100 km/h w 4,2 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, ale wybierając opcjonalny pakiet AMG Driver blokadę można przesunąć na 280 km/h.
Standardowe wyposażenie stanowi pneumatyczne zawieszenie AMG Ride Control+, dzięki czemu kierowca może wybrać sposób tłumienia nierówności (dostępne tryby to Comfort, Sport i Sport+), czy wysokości prześwitu (jednym przyciskiem można go zwiększyć o 5,5 cm). System AMG Active Ride Control dba o to, by nadwozie nie przechylało się nadmiernie, czy to na zakrętach, czy podczas hamowania oraz przyśpieszania.
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+
System napędu wszystkich kół AMG Performacne 4Matic+ płynnie steruje rozkładem momentu obrotowego między osiami w zakresie 50:50 (równy rozkład) aż do 0:100 (cały moment trafia na koła tylne), tak by zapewnić optymalny poziom trakcji. Standardowe wyposażenie stanowi elektronicznie sterowana blokada tylnego dyferencjału.
Samochód porusza się na 21-calowych koła, ale w opcji dostępne są 22-, a nawet 23-calowe.
Stylistycznie zmiany w wersji AMG 63 są niewielkie. Inne są zderzaki, klapa silnika czy osłona chłodnicy. W wnętrzu w oczy rzucają się sportowe fotele, pedały i kierownica AMG. Cyfrowy wyświetlacz wyposażony w dodatkowy tryb o nazwie Supersport.
Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+ trafi do salonów na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.