Na salonie w Genewie debiutowała czterodrzwiowa odmiana Mercedesa-AMG GT. Samochód nosi nieco skomplikowaną nazwę Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé
Jak widać, nowy model należeć ma do segmentu tzw. czterodrzwiowych coupe, czyli samochodów łączących linię nadwozia typową do samochodów sportowych z funkcjonalnością, którą oferować mogą np. czterodrzwiowe sedany. Drobiazgiem w tej sytuacji pozostaje fakt, że Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe ma tak naprawdę pięciodrzwiowe nadwozie...
Właśnie pod piątymi drzwiami skrywa się bagażnik o pojemności 395 litrów (plus dodatkowe 60 w "schowku" pod podłogą). Co więcej, oparcie tylnej kanapy można złożyć, dzięki czemu pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1324 litrów. To funkcjonalność rzadko spotykana w samochodach sportowych.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé
Nowy Mercedes sygnowany jest przez AMG, musi więc dysponować wysoką mocą i świetnymi osiągami. Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe będzie dostępnymi wyłącznie z silnikami R6 i V8, automatycznymi skrzyniami biegów oraz napędem na wszystkie osie.
Najmocniejsza wersja to GT 63 S 4MATIC+, który napędzany jest silnikiem 4.0V8 biturbo o mocy 639 KM i momencie 900 Nm. Taki samochód przyśpiesza do 100 km/h w 3,2 s i może rozpędzić się do 310 km/h.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé
Niewiele wolniejsza jest wersja GT 63 4MATIC+ z silnikiem 4.0V8 biturbo o mocy 585 KM i momencie 800 Nm, która do "setki" rozpędza się w 3,4 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.
Gamę uzupełnia wersja podstawowa GT 53 4MATIC+, której źródłem mocy jest rzędowy silnik sześciocylindrowy (z turbosprężarką i kompresorem) o mocy 435 KM i momencie 520 Nm. Taki samochód na sprint do 100 km/h potrzebuje 4,5, a może osiągnąć prędkość 285 km/h.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé
Niezależnie od silnika, moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła (AMG Performance 4MATIC+) za pośrednictwem, automatycznej skrzyni biegów o dziewięciu przełożeniach.
Samochód ma skrętną tylną oś. Przy prędkości do 100 km/h tylne koła skręcają się w przeciwną stronę niż przednie, co poprawia zwrotność, a przy prędkościach wyższych - w tę samą stronę co koła przednie, co wpływa na stabilność prowadzenia podczas jazdy z wysokimi prędkościami.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé
Samochody z silnikami V8 posiadają zawieszenie pneumatyczne. W topowej wersji dostępny jest tryb Drift, w którym napędzane są wyłącznie tylne koła. Wersja ta posiada również elektronicznie sterowaną blokadę tylnego dyferencjału.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe porusza się na 19-calowych felgach z oponami 255/45 z przodu i 285/40 z tyłu. Topowa - AMG GT 63 S 4MATIC+ - otrzymała koła 20-calowe z oponami 265/40 z przodu i 295/35 z tyłu.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe pojawi się w salonach w połowie roku. Czy zagrozi pozycji Porsche Panamery? Czas pokaże....