Mercedes-AMG zaprezentował nowy, bazowy, model nowej serii GT. Auto jest o niemal 14 tys. euro tańsze niż - pozycjonowany wyżej - GT 53.
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Z zewnątrz samochód odróżnia się od mocniejszego GT 53 jedynie plakietką na tylnej klapie. W standardzie otrzymujemy więc m.in. aktywną aerodynamikę systemu AIRPANEL obejmującą przednie wloty powietrza czy tylny spoiler. Tak samo prezentuje się też paleta pakietów wyposażenia dodatkowego czy aluminiowych obręczy kół.
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Jedyna nowość kryje się pod maską, chociaż na pierwszy rzut oka trudno ją zauważyć. Zarówno w AMG GT 43 4MATIC+ 4-door Coupé, jak i w mocniejszym AMG GT 53 4MATIC+ 4-door Coupé, źródłem napędu jest silnik R6 o pojemności 3,0 l. Różnica dotyczy jedynie generowanych przez motor osiągów. GT 53 rozwija 435 KM i 520 Nm. Słabsza wersja dysponuje mocą 367 KM (5500-6100 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm (w zakresie 1800-4500 obr./min).
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Mimo kuracji osłabiającej Mercedesa-AMG GT 43 trudno nazwać zawalidrogą. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s i osiąga prędkość maksymalną 270 km. To o 0,4 s i 15 km/h wolniej, niż w GT 53.
Tak samo, jak w mocniejszych odmianach, „bazowa” wersja napędzana jest nas wszystkie koła. Moc przenoszona jest za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G-tronic.
Mercedes-AMG GT 4-door Coupé
Samochód wyposażono w 48-Voltową instalację elektryczną niezbędną dla funkcjonowania systemu EQ-Boost. To układ typu mild-hybrid wykorzystujący zintegrowany z rozrusznikiem alternator. W razie potrzeby może on również wspomagać silnik spalinowy dostarczając dodatkowe 22 KM i 250 Nm.
Ceny Mercedesa-AMG GT 43 4-door Coupé na niemieckim rynku startują od 95 259 euro wliczając w to podatek VAT (w Niemczech to zaledwie 19 proc...). Mocniejszy AMG GT 53 to wydatek od 109 182 euro.