Mercedes zaprezentował model Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, czyli pierwszą hybrydę plug-in sygnowaną przez AMG. Od razu trzeba powiedzieć wprost - nie o ekologię, ale osiągi w tym aucie chodzi!
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance od razu wskoczył na szczyt gamy tego modelu, detronizując wersję GT 63 S, które napędzana jest silnikiem 4.0V8 o mocy 639 KM i momencie 900 Nm.
Jak to możliwe? Otóż osiągnięto to bardzo prosto - zachowano bez zmian 639-konny silnik V8, a do pomocy dołożono drugi - elektryczny. Dokładnie rzecz ujmując, przy tylnej osi pojawił się zintegrowany, elektryczny zespół napędowy obejmujący niewielki akumulator, dwubiegową przekładnię, moduły sterujące oraz silnik elektryczny generujący 204 KM i 320 Nm.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
Efekt? Moc systemowa to niebagatelne 843 KM, ale jeszcze większe wrażenie robi maksymalny moment obrotowy, który wynosi 1470 Nm! Dzięki temu Mercedes-AMG GT 63 S E Performance rozpędza się do 100 km/h w 2,9 s, zaś do 200 km/h w mniej niż 10 sekund! Prędkość maksymalna wynosi 316 km/h.
Litowo-jonowy akumulator waży 89 kg i wywodzi się z Formuły 1. Cechuje go wysoka gęstość mocy (1.7 kW/kg) jednak pojemność zaskakuje in minus - 6,1 kWh to zaledwie połowa tej pojemności, jaką zwykle mają akumulatory w hybrydach plug-in.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
Mercedes rozwiewa wątpliwości - ta bateria nie ma za zadanie umożliwiać jazdy w trybie bezemisyjnym, ale jest po to, by dostarczać energię silnikowi elektrycznemu, a w rezultacie - by auto szybciej jeździło. Takie podejście do elektryfikacji lubimy!
W efekcie Mercedes-AMG GT 63 S E Performance może na prądzie przejechać najwyżej 12 km. Za to akumulator jest w stanie dostarczać 70 kW mocy ciągłej a przez maksymalnie 10 sekund - nawet 150 kW.
Standardowe wyposażenie Mercedesa-AMG GT 63 S E Performance stanowią m.in. ceramiczne tarcze hamulcowe, pneumatyczne zawieszenie, czy system wyboru trybu jazdy.
Ceny samochodu nie zostały jeszcze podane.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance na wideo:
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - GALERIA ZDJĘĆ