Mercedes-AMG GT R to najbardziej ekstremalna wersja modelu GT, którą zaprojektowano, by konkurować z tak potężnymi pojazdami jak McLaren 675LT czy Porsche 911 w wersji GT3 RS.
Mercedes GT R
Czym nowy model różni się od dotychczasowego topowego Mercedesa-AMG GT S? GT R również jest napędzany podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności czterech litrów. Jednostka napędowa przeszła jednak kurację wzmacniającą, dzięki której generuje 75 KM mocy i 50 Nm momentu obrotowego więcej.
Oznacza to moc 585 KM (przy 6250 obr/min) i moment obrotowy 700 Nm (w zakresie 1900-5500 obr/min). To wystarcza, by Mercedes-AMG GT R rozpędzał się do 100 km/h w 3,6 s (o 0,2 s szybciej niż GT S) oraz osiągał prędkość 318 km/h (o 8 km/h więcej niż GT S).
Mercedes GT R
Silnik współpracuje ze zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnią AMG SpeedShift o siedmiu przełożeniach. Napęd trafia na koła tylne. GT R posiada elektronicznie sterowany dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Ponadto samochód otrzymał szereg modyfikacji aerodynamicznych, poprawiających docisk i chłodzenie, a także... wygląd. GT R ma zmienione zderzaki, z tyłu pojawił się regulowany spojler oraz większy dyfuzor.
Mercedes GT R
GT R posiada poszerzone błotniki, dzięki czemu możliwe było zwiększenie rozstawu kół. Auto porusza się na wyczynowych oponach Michelin Cup 2, które zostały założone na felgi o specjalnym wzorze (19-calowe z przodu i 20-calowe z tyłu).
Ponadto Mercedes-AMG GT R posiada bardziej wydajne hamulce, zmodyfikowany układ kierowniczy i zawieszenie. W aucie zastosowany system czterech kół skrętnych, przy prędkościach do 100 km/h tylne koła skręcają się w stronę przeciwną niż przednie, a po przekroczeniu 100 km/h - w tę samą.
Mercedes GT R
Inżynierowie zadbali również o redukcję masy, dzięki zastosowaniu elementów z włókna węglowego auto jest o 15 kg lżejsze niż GT S, co oznacza, że waży tylko 1554 kg.
Właściwości jezdne Mercedesa-AMG GT R były dopracowywane na torze Nurburgring. Z tego względu samochód będzie dostępny wyłącznie w zielonym kolorze o nazwie "green hell magno".
Chociaż Mercedes-AMG GT R został już oficjalnie zaprezentowany, to minie nieco czasu, zanim wyjedzie na drogi. Mercedes rozpocznie zbieranie zamówień w listopadzie, a pierwsze samochody trafią do salonów dopiero w marcu przyszłego roku.