Gamę modelową Mercedesa GT uzupełnią wkrótce dwie nowe odmiany – Mercedes-AMG GT Roadster oraz jego wzmocniona wersja – Mercedes AMG GT C Roadster.
Oba modele otrzymały klasyczny materiałowy dach. Jego poszycie wykonano z trzech warstw tkaniny wzmocnionej szkieletem z aluminium i magnezu. Do wyboru są trzy warianty kolorystyczne: czarny, czerwony i beżowy. Oprócz tego klienci będą też mogli wybierać spośród 11 barw nadwozia. Dach składa się automatycznie w 11 sekund. Transformacja w kabriolet może się odbywać w czasie jazdy przy prędkości do 50 km/h.
Pod maskami obu modeli znajdziemy podwójnie doładowany silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W słabszej wersji jednostka osiąga 476 KM (przy 6000 obr./min) i rozwija maksymalny moment obrotowy 630 Nm (od 1700 do 5000 obr./min). Moc przenoszona jest na tylną oś za pośrednictwem zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej przekładni AMG SPEED SHIFT DCT o siedmiu przełożeniach zamontowanej w układzie transaxle. Auto wyposażone jest również w klasyczny (mechaniczny) tylny dyferencjał o ograniczonym uślizgu.
Mercedes-AMG GT osiąga setkę w 4 s i rozwija prędkość maksymalną 302 km/h. Zdaniem producenta średnie spalanie to zaledwie 9,4 l/100 km.
Wzmocnioną odmianę – GT C – poznamy po delikatnych zmianach w kształtach karoserii (głównie z tyłu) i większych obręczach kół (z tyłu 20 cali). Auto wyróżnia się też skrętną tylną osią, elektronicznie sterowanym dyferencjałem i adaptacyjnym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL.
Klienci decydujący się na tą odmianę mogą też liczyć na dodatkowy zastrzyk mocy. Mercedes-AMG GT C rozwija aż 557 KM i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 680 Nm! To wystarcza, by ekskluzywny kabriolet przyspieszał do 100 km/h w 3,7 s i rozpędzał się do prędkości maksymalnej 316 km/h.
Publiczny debiut Mercedesa-AMG GT Roadster i Mercedesa-AMG GT C Roadster zaplanowany został na zbliżający się salon motoryzacyjny w Paryżu.