Od kilku lat Mercedes pracuje nad niezwykłym pojazdem hybrydowym, który osiągami ma dorównywać bolidom F1. Samochód otrzymał nazwę Mercedes-AMG Project ONE.
Mercedes-AMG Project ONE
Obecnie prace są już tak zaawansowane, że zamaskowane pojazdy przedprodukcyjne, pokryte kamuflażem, przechodzą intensywne testy w ruchu na wewnętrznym torze testowym Mercedesa w Immendingen.
Mercedes nie ukrywa, że źródłem napędu Project ONE jest silnik pochodzący z Formuły 1. Oczywiście na potrzeby samochodu drogowego jednostka musiała zostać poddana znaczącej modernizacji. Przed wszystkim konieczne stało się wydłużenie resursu silnika - w Formule 1 w 21 wyścigach w sezonie zespoły mają prawo wykorzystania... trzech silników. Tak niewielka trwałość w samochodzie drogowym była oczywiście wykluczona.
Mercedes-AMG Project ONE
Nie zmienia to jednak faktu, że głównym źródłem mocy Mercedesa-AMG Project ONE jest - podobnie jak w Formule 1 - doładowany benzynowy silnik V6 o pojemności 1.6 l. By zwiększyć jego wytrzymałość od nowa skonstruowano układ korbowo-tłokowy oraz ograniczono - z 13,5 tys. do 11,5 tys. obr/min maksymalną prędkość obrotową. Obroty biegu jałowego obniżono z 4000 do 2000 obr/min.
Oprócz silnika spalinowego w samochodzie znajdziemy aż cztery silniki elektryczne. Jeden z nich, o mocy 107 KM, nie napędza kół, ale sprężarkę powietrza doładowującego silnik spaliny.
Mercedes-AMG Project ONE
Dwa kolejne znajdują się i napędzają koła przedniej osi, zaś ostatni, o mocy 161 KM, znajduje się przy wale napędowym i w zależności od sytuacji napędza koła tylnej osi lub ładuje akumulatory, pracując jako generator.
Systemowa moc silników Mercedesa-AMG Project ONE wynosi 1000 KM. Wiadomo, że pojazd będzie rozpędzał się do 200 km/h w mniej niż sześć sekund.
Po zakończeniu testów na torze w Immendingen samochód trafi na północną pętlę legendarnego toru Nurburgring.
Data rynkowej premiery Mercedesa-AMG Project ONE nie została jeszcze ogłoszona.
Mercedes-AMG Project ONE na wideo:
Mercedes-AMG Project ONE nadjeżdża - GALERIA ZDJĘĆ