chceauto.pl
x

Mercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KM

Mercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2012
Średnia cena
32 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1461 cm3
Silnik
diesel
Waga
1395 kg
Ładowność
565 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
109 KM
0-100 km/h
11.3 s.
V max
190 km/h
Zasięg
860 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
5.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
37 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/65 R15

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
B premium Co to znaczy?
Bagażnik
341 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Mercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KMMercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KM

Mercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KM

Mercedes - Benz A-klasa

Klasa A to najmniejszy model w ofercie marki ze Stuttgartu. Samochód był pierwszym popularnym pojazdem Mercedesa z napędem na przednią oś - zaprojektowano go głownie z myślą o eksploatacji miejskiej. Pierwsza generacja nie miała udanego startu (auto przewróciło się w słynnym teście łosia), ale po dokonaniu poprawek samochód cieszył się dużym powodzeniem wśród nabywców. Najnowsze modele klasy A zdecydowanie urosły stając się konkurencją dla pojazdów pokroju BMW serii 1 i Audi A3.

Mercedes - Benz A-klasa W176

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1.

IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w Genewie. Auto zerwało z tradycją poprzedników. Zrezygnowano z architektury typu sandwich i kształtów minivana – samochód stał się zadziornym kompaktem kierowanym do zdecydowanie młodszych nabywców. W 2013 roku ofertę uzupełniły odmiany sedan i kombi (model CLA) oraz zbudowany w oparciu o klasę A crossover – Mercedes GLA. Rok 2015 przyniósł subtelny lifting karoserii oraz zmodernizowaną paletę jednostek napędowych. Pojawiły się wówczas nowe odmiany silnikowe (np. A160, A250, A220d).

Z punktu widzenia nabywców największą zaletą W176 jest stylistyka. Mimo że auto nie jest już produkowane wygląda bardzo współcześnie i może się podobać. Niestety okupiono to stosunkowo ciasnym wnętrzem, zwłaszcza na tylnej kanapie. Klasa A ma też mały bagażnik i mikroskopijny otwór ładunkowy.

Wszystkie stosowane w tym modelu jednostki napędowe wyposażono w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Większość (konstrukcje Mercedesa) ma napęd rozrządu realizowany łańcuchem. W silnikach 1,8 i 2,0 l (zwłaszcza serwisowanych w trybie „longlife”) może dojść do jego rozciągnięcia (charakterystyczne grzechotanie po uruchomieniu). Podstawowy diesel – 1,5 l – to konstrukcja Renault (1,5 dCi). Na szczęście w tym przypadku nie słychać o (typowych dla tego silnika) problemach z panewkami. Pojawiają się jednak typowe problemy z układem wtryskowym czy turbodoładowaniem.

Chociaż niektórzy użytkownicy zgłaszają zastrzeżenia co do jakości (np. uszczelki), samochód cieszy się świetną opinią. Czasami wariuje elektronika, zdarzają się też przecieki wody do bagażnika. W tym przypadku winę ponoszą zużyte (przetarte) uszczelki lub wadliwie położona mastyka (pod zderzakiem, wokół otworów odpowietrzających). Usunięcie problemu wymaga najczęściej demontażu samego zderzaka i poprawy oryginalnego uszczelnienia.

W większości przypadków (auta z udokumentowaną historią) eksploatacja ogranicza się jednak do typowych wymian materiałów eksploatacyjnych. Po około 200 tys. km można się jednak spodziewać problemów z rozrządem (wyciągnięty łańcuch) i zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów 7G-DCT. W każdym z przypadków, w zależności od zakresu uszkodzeń, naprawa – oczywiście poza autoryzowanym warsztatem – pochłonie między 3 a 5 tys. zł.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-07-17

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Mercedes klasy A sedan2018-07-28Mercedes klasy A nowej generacji2018-02-04Nowy Mercedes klasy A. Pierwsze zdjęcia2017-11-24Mercedes klasy A z silnikiem Renault2012-05-22Nowy Mercedes klasy A. Rewolucja!2012-03-05Mercedesy klasy A i B po liftingu już w salonach. Ceny2022-12-09

Mercedes - Benz A-klasa CRASHTEST

Mercedes - Benz A-klasa - AKCJE NAWROTOWE

2013-06-20Niektóre samochody Mercedes klasy A typoszeregu W176 wyprodukowane w latach 2011 - 2012, mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

W samochodach tych miejsce przewidywanego pęknięcia do otwarcia się poduszki powietrznej w osłonie deski rozdzielczej, mogło zostać wykonane niezgodnie z wytycznymi producenta. W przypadku poważnego zderzenia czołowego, w którym zostanie osiągnięty próg otwarcia poduszki powietrznej pasażera, poduszka ta nie zadziała prawidłowo i nie zapewni pełnej ochrony.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 173 samochody marki Mercedes-Benz W176. Lista numerów VIN w załączniku.

plik pdf

Ogłoszenia

Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes A-klasa

wielkopolskie

40 900 zł

Mercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

1.6 TDI 105 KM diesel2012hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Ibiza

Seat Ibiza

1.6 TDI 105 KM diesel2012hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Fabia

Skoda Fabia

1.6 TDI 105 KM diesel2012hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A1

Audi A1

1.6 TDI 105 KM diesel2012hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność

Mercedes - Benz A-klasa W176 180 CDI 109 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS