Mercedes - Benz E-klasa S214 All Terrain 450 381 KM
Mercedes - Benz E-klasa
Klasa E oznacza w nomenklaturze Mercedesa samochód klasy wyższej średniej. Pierwsze egzemplarze wywodziły się jeszcze z typoszeregu W124 (popularny "baleron"), który doczekał się zmiany nazwy wraz z liftingiem przeprowadzonym w 1993 roku. Do tej pory auto doczekało się kilku generacji - każda charakteryzowała się wysokim komfortem, bogatą listą wyposażenia (niestety, często "za dopłatą") i wysoką ceną. Nowsze generacje (np W210) nie są już jednak tak trwałe, jak legendarni poprzednicy - zdarzają się im również poważne jakościowe wpadki (podatność na korozję).
Mercedes - Benz E-klasa S214 All Terrain
Nowa generacja Mercedesa klasy E ma 495 cm długości, a wiec o 2 cm więcej niż poprzednia generacja. O tyle samo powiększono również rozstaw osi, i mniej więcej o tyle - wg producenta - zwiększyła się ilość miejsca na tylnej kanapie.
W przypadku nadwozia kombi, bagażnik w wersjach spalinowych nieznacznie zminiejszył się (z 640 do 615 litrów). W wersjach hybrydy plug-in bagażnik jest jeszcze o 150 litrów mniejszy.
W kabinie znajdziemy wolnostojący ekran cyfrowych zegarów oraz zabudowany na konsoli środkowej poziomy ekran systemu infotainment MBUX. Opcjonalne wyposażenie stanowi trzeci ekran Hyperscreen, który możne znaleźć się przed pasażerem, wizualnie łącząc się ze środkowym ekranem.
Dostępne są dwie wersje stylistyczne, bardziej sportowa o nazwie Avengarde oraz bardziej elegancka o nazwie Exclusive, która wyróżnia się przede wszystkim logiem Mercedesa umieszczonym nie na osłonie chłodnicy, ale stojącym na pokrywie silnika.
Nowy model nie ma już klasycznych silników spalinowych - wszystkie są dostępne w wersji zelektryfikowanej, przynajmniej jako hybrydy typu mild. Natomiast nie przewidziano wersji elektrycznej, by nie robić konkurencji dla modelu EQE.
Nowa klasa E dostępna jest z hybrydowymi układami typu plug-in, a w stosunku do obecnej generacji rozbudowany został komponent elektryczny - silnik ma większą moc, a bateria - większą pojemność.
Bazowa wersja E200 jest napędzana silnikiem benzynowym o mocy 204 KM i momencie 320 Nm, który jest wpierany przez zintegrowany rozrusznik-alternator (ISG) o mocy 23 KM i momencie 205 Nm.
Bazowy diesel to wersja E220d z silnikiem o mocy 197 KM i momencie 440 Nm, który jest wspierany przez ten sam ISG o mocy 23 KM i momencie 205 Nm. Wersja ta może mieć napęd wszystkich kół.
Ponadto dostępne są dwie wersje hybrydy plug-in. E300e to samochód wyposażony w ten sam silnik spalinowy co E200 (204 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 129 KM i momencie 440 Nm. Moc systemowa to 313 KM i 550 Nm, pojemność baterii wynosi 25,4 kWh brutto, co pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym około 100 km (obecna generacja ma baterię 13,5 kWh i zasięg około 50 km).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-02