Na dwa dni przed rozpoczęciem salonu motoryzacyjnego w Nowym Jorku Mercedes zaprezentował model GLC z nadwoziem coupe.
Nadwozie auta, które w zamyśle konstruktorów rywalizować ma o nabywców z BMW X4, mierzy 4,73 m długości i 1,60 m wysokości. Rozstaw osi to 2,87 m.
Mercedes GLC Coupe
Karoseria GLC Coupe jest więc o niemal 8 cm dłuższa i 4 cm niższa niż w przypadku klasycznego modelu. Auto wyróżnia się „diamentową” osłoną chłodnicy (dziesiątki chromowanych kwadratów umieszczonych w ożebrowaniu grilla przypominać mają diamenty) i charakterystyczną dla coupe linią dachu. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi 0,31.
Podobnie, jak w przypadku konkurencyjnych aut spod znaku BMW, charakterystyczną cechą Mercedesa GLC Coupe jest wysoko zadarty tył. Sportowego pazura dodają też – oferowane w standardzie – aluminiowe obręcze o przekątnej 20 cali.
Mercedes GLC Coupe
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. system Dynamic Select oferujący kierowcy pięć trybów jazdy. Na liście opcji znalazło się m.in. adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. W stosunku do zwykłego Mercedesa GLC model Coupe zyskał też bardziej bezpośredni układ kierowniczy (przełożenie 15,1:1), który zapewniać ma więcej sportowych emocji. Konstruktorzy podkreślają też stosunkowo niewielką masę. Auto z najmniejszym, benzynowym silnikiem – model GLC 250 4MATIC Coupe – waży 1710 kg, co stawia go na pozycji lidera w tym segmencie.
Docelowo klienci będą mogli wybierać pomiędzy ośmioma wariantami napędowymi. W cennikach pojawią się cztery wersje wysokoprężne, trzy odmiany benzynowe oraz wersja z napędem hybrydowym.
Mercedes GLC Coupe
Najsłabsze modele – GLC 220d Coupe i GLC 250d Coupe 4MATIC – wyposażone będą w czterocylindrowy, wysokoprężny silnik o mocy – odpowiednio - 170 KM (400 Nm) lub 204 KM (500 Nm). Poczatkowo w ofercie pojawi się też benzynowy Mercedes GLC 250 Coupe 4MATIC rozwijający 211 KM (350 Nm).
Najsłabszy diesel przyspiesza do 100 km/h w 8,6 s i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Mocniejsza odmiana rozwija 222 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,6 s. Benzynowy GLC 250 Coupe 4MATIC potrzebuje na sprint do 100 km/h 7,3 s (prędkość maksymalna to 222 km/h).
Pierwsze egzemplarze Mercedesa GLC Coupe trafić mają do salonów jesienią bieżącego roku.