Na salonie w Genewie Mercedes zaprezentował klasę S Coupe. Teraz niemiecki koncern zapowiedział ten pojazd w wersji AMG. Przypomnijmy, że klasa S AMG sedan dostępna jest aż w dwóch wersjach: S63 (z silnikiem V8 biturbo) oraz S65 (V12 biturbo). A jak będzie w wypadku Coupe?
Mercedes S63 AMG Coupe
Najmocniejszy Mercedes klasy S Coupe został nazwany S63, a więc napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 5,5 l, który dzięki podwójnemu doładowaniu dysponuje mocą 585 KM i monstrualnym momentem obrotowym wynoszącym 900 Nm. O wersji S65 z silnikiem V12 na razie nie ma żadnych doniesień.
Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG będzie oferowany zarówno w wersji z napędem na koła tylne, jak i 4x4. Szybsza jest ta ostatnia - dzięki wyeliminowaniu problemów z trakcją auto przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, czyli o 0,4 s szybciej niż S63 AMG z napędem na tylną oś. Prędkość maksymalna w obu przypadkach jest ograniczona do 250 km/h. Jednocześnie producent zapewnia, że silnik bardzo rozsądnie obchodzi się z paliwem - średni wynik w cyklu pomiarowym to 10,1 l/100 km.
Mercedes S63 AMG Coupe
Niskie, czy raczej względnie niskie zużycie paliwa nie jest możliwe bez utrzymywania w ryzach masy samochodu. S63 AMG waży o 65 kg mniej (w stanie gotowym do jazdy dokładnie 1995 kg) niż poprzednik, czyli model CL 63 AMG. Jednocześnie nowy model jest o 41 KM i 100 Nm mocniejszy oraz zużywa 0,4 l benzyny na 100 km mniej.
Jednostka napędowa Mercedesa S63 AMG Coupe współpracuje z siedmiostopniową, dwusprzęgłową, zautomatyzowaną skrzynią AMG Speedshift MCT. Posiada ona trzy tryby pracy: "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport) i"M" (Manual). Standardowe wyposażenie stanowi system start-stop.
Mercedes S63 AMG Coupe
W samochodzie zastosowano wszystkie technologie znane z aut AMG. W układzie wydechowym znajdują się specjalne klapki, które w pozycji zamkniętej znakomicie tłumią hałas, ale po otwarciu (co następuje po wybraniu trybu S lub M skrzyni biegów) dają dźwięk godny rasowego samochodu sportowego. Silniki S63 AMG coupe, podobnie jak wszystkie jednostki AMG, budowane są zgodnie z zasadą "jeden człowiek, jeden silnik", co oznacza, że za każdy silnik odpowiada personalnie jeden inżynier, którego podpis znajdziemy pod maską.
Mercedes S63 AMG Coupe
Opcjonalny system 4Matic w normalnych warunkach przekazuje 33 proc. momentu obrotowego na koła przedniej osi, reszta trafia na koła tylne. Rozkład momentu zmienia się płynnie w zależności od warunków jazdy za pośrednictwem sprzęgła wielopłytkowego.
Samochody z napędem na tylną oś wyposażone w system Magic Body Control, który m.in. posiada możliwości przechylania samochodu na zakrętach, podobnie jak to ma miejsce w przypadku motocykli. Dzięki temu minimalizowane są poprzeczne siły działające na pasażerów. Natomiast samochody czteronapędowe posiadają pełne pneumatyczne zawieszenie Airmatic.
Mercedes S63 AMG Coupe
Za hamowanie odpowiadają tarcze hamulcowe wykonane z kompozytu. Opcjonalnie dostępne są tarcze kompozytowo-ceramiczne. Oba rodzaje tarcz cechują się niską masą i duża odpornością na przegrzanie.
Stylistycznie Mercedes S63 AMG jest bardzo zbliżony do klasy S Coupe z pakietem AMG, którą mogliśmy zobaczyć podczas premiery S Coupe. W tym zakresie niespodzianek nie ma.
Mercedes S63 AMG Coupe zadebiutuje na salonie samochodowym w Nowym Jorku w kwietniu. Pierwsze samochody trafią do klientów we wrześniu.