chceauto.pl
x
Mercedes S63 AMG Coupe

Mercedes S63 AMG Coupe

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2014-03-20
Na salonie w Genewie Mercedes zaprezentował klasę S Coupe. Teraz niemiecki koncern zapowiedział ten pojazd w wersji AMG. Przypomnijmy, że klasa S AMG sedan dostępna jest aż w dwóch wersjach: S63 (z silnikiem V8 biturbo) oraz S65 (V12 biturbo). A jak będzie w wypadku Coupe?

Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe
Najmocniejszy Mercedes klasy S Coupe został nazwany S63, a więc napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 5,5 l, który dzięki podwójnemu doładowaniu dysponuje mocą 585 KM i monstrualnym momentem obrotowym wynoszącym 900 Nm. O wersji S65 z silnikiem V12 na razie nie ma żadnych doniesień.

Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG będzie oferowany zarówno w wersji z napędem na koła tylne, jak i 4x4. Szybsza jest ta ostatnia - dzięki wyeliminowaniu problemów z trakcją auto przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, czyli o 0,4 s szybciej niż S63 AMG z napędem na tylną oś. Prędkość maksymalna w obu przypadkach jest ograniczona do 250 km/h. Jednocześnie producent zapewnia, że silnik bardzo rozsądnie obchodzi się z paliwem - średni wynik w cyklu pomiarowym to 10,1 l/100 km.

Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe
Niskie, czy raczej względnie niskie zużycie paliwa nie jest możliwe bez utrzymywania w ryzach masy samochodu. S63 AMG waży o 65 kg mniej (w stanie gotowym do jazdy dokładnie 1995 kg) niż poprzednik, czyli model CL 63 AMG. Jednocześnie nowy model jest o 41 KM i 100 Nm mocniejszy oraz zużywa 0,4 l benzyny na 100 km mniej.

Jednostka napędowa Mercedesa S63 AMG Coupe współpracuje z siedmiostopniową, dwusprzęgłową, zautomatyzowaną skrzynią AMG Speedshift MCT. Posiada ona trzy tryby pracy: "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport) i"M" (Manual). Standardowe wyposażenie stanowi system start-stop.

Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe
W samochodzie zastosowano wszystkie technologie znane z aut AMG. W układzie wydechowym znajdują się specjalne klapki, które w pozycji zamkniętej znakomicie tłumią hałas, ale po otwarciu (co następuje po wybraniu trybu S lub M skrzyni biegów) dają dźwięk godny rasowego samochodu sportowego. Silniki S63 AMG coupe, podobnie jak wszystkie jednostki AMG, budowane są zgodnie z zasadą "jeden człowiek, jeden silnik", co oznacza, że za każdy silnik odpowiada personalnie jeden inżynier, którego podpis znajdziemy pod maską.

Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe
Opcjonalny system 4Matic w normalnych warunkach przekazuje 33 proc. momentu obrotowego na koła przedniej osi, reszta trafia na koła tylne. Rozkład momentu zmienia się płynnie w zależności od warunków jazdy za pośrednictwem sprzęgła wielopłytkowego.

Samochody z napędem na tylną oś wyposażone w system Magic Body Control, który m.in. posiada możliwości przechylania samochodu na zakrętach, podobnie jak to ma miejsce w przypadku motocykli. Dzięki temu minimalizowane są poprzeczne siły działające na pasażerów. Natomiast samochody czteronapędowe posiadają pełne pneumatyczne zawieszenie Airmatic.

Mercedes S63 AMG Coupe
Mercedes S63 AMG Coupe
Za hamowanie odpowiadają tarcze hamulcowe wykonane z kompozytu. Opcjonalnie dostępne są tarcze kompozytowo-ceramiczne. Oba rodzaje tarcz cechują się niską masą i duża odpornością na przegrzanie.

Stylistycznie Mercedes S63 AMG jest bardzo zbliżony do klasy S Coupe z pakietem AMG, którą mogliśmy zobaczyć podczas premiery S Coupe. W tym zakresie niespodzianek nie ma.

Mercedes S63 AMG Coupe zadebiutuje na salonie samochodowym w Nowym Jorku w kwietniu. Pierwsze samochody trafią do klientów we wrześniu.

Mercedes S63 AMG Coupe - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes S63 AMG CoupeMercedes S63 AMG CoupeMercedes S63 AMG CoupeMercedes S63 AMG CoupeMercedes S63 AMG CoupeMercedes S63 AMG CoupeMercedes S63 AMG CoupeMercedes S63 AMG Coupe

Zobacz także

Mercedes-AMG GLC Coupe. Nowość

Mercedes-AMG GLC Coupe. Nowość 2023-09-26

Mercedes-AMG GLC Coupe to nowa odmiana nadwoziowa tego modelu. Różnica sprowadzają się oczywiście do tylnej części nadwozia, gdzie znajdziemy szybciej opadającą linię dachu.Mercedes-AMG GLC debiutował latem 2023 roku. Samochód pojawił się dwóch...
Pierwszy Mercedes-Maybach z hybrydą plug-in

Pierwszy Mercedes-Maybach z hybrydą plug-in 2023-02-20

Mercedes zaprezentował pierwszego w historii Maybacha z napędem hybrydowym typu plug-in. Cóż, zmniejszanie emisji CO2 obowiązuje każdego...Mercedes-Maybach S 580 e to hybryda typu plug-in, a więc z możliwością ładowania z gniazdka. Został on oparty...
Mercedes-AMG S 63 E Performance. Najmocniejszy w historii

Mercedes-AMG S 63 E Performance. Najmocniejszy w historii 2022-12-16

Mercedes-AMG S 63 E Performance to najmocniejsza klasa S w historii tego modelu. Samochód wyposażony jest w hybrydowy napęd AMG E Performance, który łączy 4,0-litrowy silnik AMG V8 biturbo z silnikiem elektrycznym oraz baterią HPB.4,0-litrowy silnik...
Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4!

Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Koniec z V8, czas na R4! 2022-09-25

Mercedes-AMG C 63 SE Performance to najmocniejszy wariant klasy C. Niestety, pod maską nie znajdziemy już potężnego silnika V8, a zaledwie dwulitrową jednostkę czterocylindrową.Normy emisji spalin są nieubłagane, a kary za ich łamanie potężne....
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition 2022-06-21

Mercedes-AMG żegna się z modelami z serii W/S 213, prezentując szczególnie bogato wyposażoną specjalną edycję E 63 S 4MATIC+ Final Edition. Samochód napędzany jest przez 4,0-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 450 kW (612 KM) i posiada napęd na...
Drive Pilot Mercedesa. System autonomicznej jazdy na poziomie 3

Drive Pilot Mercedesa. System autonomicznej jazdy na poziomie 3 2022-05-15

Mercedes rozpoczął sprzedaż w Niemczech sprzedaż systemu DRIVE PILOT. System umożliwiający warunkowo zautomatyzowaną jazdę (poziom 3. SAE) będzie można zamawiać od 17 maja 2022 r. jako opcjonalny dodatek dla Mercedesa klasy S, w cenie 5000 euro,...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS