W salonach Mini pojawi się wkrotce nowy model - Clubman ALL4 wyposażony w napęd na obie osie.
Na pierwszy rzut oka samochód nie różni się od standardowego Clubmana. Nadwozie mierzy 4 253 mm długości, 1800 mm szerokości i 1400 mm wysokości. Bez zmian pozostał liczący 2670 mm rozstaw osi.
MINI Clubman ALL4
Napęd 4x4 to ukłon w stronę nabywców szukających większej praktyczności. Trudno jednak mówić o niej w pełnym tego słowa znaczeniu – bagażnik auta mieści zaledwie 360 l (1250 l po złożeniu dzielonych – opcjonalnie! – oparć tylnej kanapy).
W układzie napędowym pracuje – zamontowane przy tylnej osi – elektrohydrauliczne sprzęgło. Systemem zarządza moduł układu stabilizacji toru jazdy Dynamic Stability Control. Standardowym wyposażeniem jest układ dynamicznej kontroli trakcji DCT i elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDLC.
MINI Clubman ALL4
Mini Clubman ALL4 oferowane będzie z ośmioma jednostkami napędowymi. Znajdą się wśród nich – benzynowe i wysokoprężne – silniki o trzech cylindrach i pojemności 1,5 l.
Na chwilę obecną producent pochwalił się wyłącznie danymi najmocniejszych wersji. W palecie silników benzynowych znajdziemy model Cooper S Clubman ALL4. Auto wyposażono w czterocylindrowy motor TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l. Rozwija on 192 KM i 280 Nm (300 Nm z funkcją „overboost”). Wyposażone w ręczną, sześciostopniową przekładnię auto osiąga setkę w 7 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 225 km/h.
MINI Clubman ALL4
Jednostki wysokoprężne reprezentuje topowa wersja Cooper SD Clubman ALL4 wyposażona w czterocylindrowy silnik 2,0 l. Motor generuje 190 KM i 400 Nm (w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.). Topowy diesel sprzęgany będzie standardowo z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią Steptronic. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,2 s od startu i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h. Średnie zużycie paliwa to – zdaniem producenta – 4,9 l/100 km.