Do tej pory marka Nismo znana była chyba wyłącznie fanom samochodowych gier komputerowych. Wkrótce się to jednak zmieni.
Juke Nismo
W dużym skrócie Nismo jest tym dla Nissana, czym AMG dla Mercedesa. To Nismo przygotowuje najbardziej ekstremalne modele japońskiego producenta, to Nismo buduje samochody przeznaczone do wyczynowego uprawiania sportu samochodowego. Już wkrótce samochody sygnowane przez Nismo będzie można kupić również w Polsce!
Na początek Japończycy wprowadzą na rynku Starego Kontynentu dwa modele. Pierwszy będzie Juke Nismo, który do klientów trafi już w kwietniu, nieco później w salonach pojawi się 370Z Nismo.
Juke Nismo
]Samochód, którego oficjalna nazwa to Juke Nismo bazuje na 190-konnym Juke'u DIG-T i napędzany jest turbodoładowanym silnikiem benzynowym, wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa o pojemności 1.6 l. Jednostka ta generuje 200 KM mocy (przy 2000 obr/min) i 250 Nm momentu obrotowego (między 2400 a 4800 obr/min).
Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,8 s oraz może osiągnąć prędkość maksymalną 215 km/h.
Juke Nismo
Mocny silnik to oczywiście niejedyna nowość w Juke'u Nismo. Samochód otrzymał również o 10 proc. sztywniejsze sprężyny, a układ kierowniczy jest bardziej bezpośredni. Całość zmian uzupełnił specjalny pakiet aerodynamiczny, który obejmuje m.in. obniżone zderzaki, poszerzane błotniki i nakładki na progi, zmieniony przedni grill i spojler na tylnej klapie. Juke Nismo wyróżnia się również logiem Nismo oraz czerwonymi lusterkami i sportowym układem wydechowym.
Juke Nismo
We wnętrzu również znajdziemy czerwone wstawki, m.in. na zegarach i lewarku oraz zmienione fotele i kierownicę.
Początkowo Juke Nismo dostępny będzie wyłącznie w wersji przednionapędowej z manualną sześciostopniową skrzynią biegów. Nieco później pojawi się również auto 4x4 ze skrzynią typu CVT. Dostępne będą tylko trzy specjalne kolory: biały, czarny i srebrny.
370Z Nismo
Drugi pojazd, który Japończycy planują wprowadzić do Europy to 370Z Nismo. Model ten jest już dostępny w Japonii i Ameryce, ale w specjaliści z Nismo obiecują, że wersja europejska będzie nieco inna, lepiej przystosowana do europejskich dróg.
Czym różni się 370Z Nismo od Nissana 370Z? Przeprojektowano przednią część pojazdu, dzięki czemu poprawiono przepływ powietrza pod podwoziem, a to wpłynęło na lepszą przyczepność podczas szybkiej jazdy. Z tyłu pojawił się nowy spojler, zastosowano również unikalne nowe felgi z szerszymi oponami.
370Z Nismo
Samochód otrzymał również nowy układ wydechowy oraz przewody hamulcowe i wyczynowy płyn hamulcowy z Nissana GT-R.
We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele i zmienioną kierownicę oraz czerwone wstawki. Każdy samochód otrzyma również specjalną tabliczkę ze swoim unikalnym numerem.
370Z Nismo
Nismo 370Z napędzane jest wolnossącym silnikiem V6 o pojemności 3.7 l, czyli jednostką dobrze znaną, nie tylko z Nissana 370Z. Po kuracji przeprowadzonej przez specjalistów z Nismo moc wzrosła z 328 do 344 KM, a moment obrotowy - z 363 do 371 Nm. Zmodyfikowano również przebieg krzywej mocy i momentu, dzięki czemu silnik lepiej reaguje na gaz w zakresie niskich i średnich obrotów. W efekcie samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s, czyli 0,1 s szybciej niż standardowy Nissan 370Z.
370Z Nismo zadebiutuje w Europie na początku marca na salonie genewskim.